וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: שוטר ירה למוות ב-11 מחבריו לנשק - וערק לטליבאן

28.2.2017 / 13:10

התקרית אירעה בבירת מחוז הלמנד שבדרום המדינה, ובסיומה נמלט השוטר מהמקום עם כלי הנשק והתחמושת של עמיתיו, ככל הנראה כדי להצטרף לארגון הקיצוני. מוקדם יותר החודש הרג שוטר שמונה שוטרים אחרים בתקרית דומה

צילום: רויטרס ו-KABUL TV, עריכה: שמרית גולדשטיין

(עשרות נהרגו בפיגוע מחוץ לבית המשפט העליון בקאבול, החודש)

11 שוטרים אפגנים נורו למוות בידי אחד מעמיתיהם שהרג אותם במחסום במחוז הלמנד שבדרום המדינה, שנמלט מהמקום – כך מסר היום (שלישי) דובר של המחוז. לדבריו, התקרית אירעה במהלך הלילה בלשקאר גאה, בירת המחוז. היורה לקח את כלי הנשק והתחמושת של השוטרים שהרג, וברח עם כלי רכב של המשטרה, ככל הנראה כדי להצטרף לטליבאן.

הארגון הקיצוני לא קיבל אחריות על המתקפה או התייחס אליה, אולם בשנים האחרונות אירוע שורת תקריות דומות ברחבי אפגניסטן, כשחיילים או שוטרים מקומיים – לעתים לוחמי טליבאן הלבושים במדים של כוחות הביטחון – הפנו את נשקם לעבר חבריהם לנשק או לעבר כוחות הקואליציה הבינלאומית.

מוקדם יותר החודש הרג שוטר שמונה מחבריו לנשק במחוז פריאב שבצפון המדינה בזמן שישנו. גם במקרה זה, הוא לקח עמו את כלי הנשק שלהם ונמלט. בדצמבר, חבר במיליציה הנתמכת בידי הממשלה הרג חמישה לוחמים במחוז קונדוז שבצפון-מזרח המדינה בזמן שישנו, וברח את הזירה עם נשקיהם.

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 7 בפברואר 2017. רויטרס
זירת פיגוע בקאבול, מוקדם יותר החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully