וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן נופלת בידי טליבאן - וצבא ארה"ב דורש עוד חיילים מטראמפ

9.2.2017 / 19:20

מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן אמר בשימוע בקונגרס כי יש צורך בהגדלת הכוח הבינלאומי לנוכח התחזקות הארגון. הוא הוסיף כי יש לבחון מחדש את היחסים עם פקיסטן וכי רוסיה מערערת על יציבות האזור

צילום: רויטרס ו-KABUL TV, עריכה: שמרית גולדשטיין

מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן אמר היום (חמישי) כי הוא זקוק לעוד כמה אלפי חיילים כדי להכריע את המאבק בלוחמי טליבאן, שהגיע לכדי מבוי סתום. גנרל ג'ון ניקולסון אמר כי הוא בקרוב יעלה את הסוגיה בפני נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הוא הוסיף כי יש צורך "בבחינה יסודית" ביחסים עם פקיסטן, שאותה האשים בתמיכה בטליבאן ובחתירה תחת ממשלת אפגניסטן, וכי רוסיה מערערת על יציבות האזור.

ארצות הברית פלשה למדינה ב-2001, אחרי פיגועי 11 בספטמבר והפילה את משטר טליבאן. מאז היא פועלת כדי לייצב את הממשל בקאבול, אולם בתקופה האחרונה הגביר טליבאן את מתקפותיו ועתה הוא שולט בכ-40% משטחי המדינה. "יש לי מספיק משאבים כדי להילחם בטרור", אמר הגנרל במהלך שימוע בפני ועדת הכוחות המזוינים בסנאט. עם זאת, הקצין הבכיר אמר כי יש לו מחסור בכמה אלפי חיילים שיסייעו באימון הכוחות המקומיים ובייעוץ להם. "צריך לבחון לעומק את היחסים המורכבים שלנו עם פקיסטן", הדגיש ניקולסון.

ארצות הברית צמצמה משמעותית בשנים האחרונות את הסיוע הצבאי והכלכלי לפקיסטן, בשל תסכולה מכך שהמעצמה הגרעינית ממשיכה לתמוך בטליבאן הפועל מעבר לגבול. באסלאמבאד מכחישים את הטענות הללו וגורסים כי גם הם נאבקים בעצמם בטרור בשטחם.

זירת פיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 7 בפברואר 2017. רויטרס
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע ליד בית המשפט העליון בקאבול/רויטרס

בשבוע שעבר דיווח המפקח הכללי על שיקום אפגניסטן בצבא ארצות הברית על כך שהממשלה בקאבול שולטת על פחות מ-60% משטחה של המדינה, זאת אחרי שכוחות הביטחון נסוגו ממוקדים רבים בשנה שעברה. לפי הדוח הרבעוני שהוגש לקונגרס, הממשלה מחזיקה רק ב-57% מ-407 האזורים השונים באפגניסטן. לפי הדוח, זוהי ירידה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2015. יותר מ-10% מהשטח נמצאים בידי לוחמי טליבאן או תחת השפעתם, וב-33% אחרים מתנהלים קרבות בין הצדדים.

בדוח השנתי של האו"ם שפורסם השבוע נטען כי מניין ההרוגים האזרחים במדינה הגיע ב-2016 לשיא חדש, עם 3,498 הרוגים ועוד 7,920 פצועים. עלייה של 3% בהשוואה לשנה הקודמת. לפי הארגון, חלק מהסיבות לכך נעוצות בעובדה ששלוחת דאעש במדינה הגבירה את פעילותה - כ-20 בני אדם נהרגו השבוע בפיגוע מחוץ לבית המשפט העליון בקאבול ושישה עובדי סיוע של הצלב האדום נורו למוות בצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully