וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אנו משתמשים בשינוי המדיניות בארה"ב נגד האיום האיראני

8.3.2017 / 10:32

ראש הממשלה הציג בפתח דיון של ועדת החוץ והביטחון את עיקרי המדיניות הצבאית והמדינית של ישראל. "אנחנו מפעילים את היתרון של השינוי הדרמטי בארה"ב נגד איראן". על התהליך מול הפלסטינים: "מחפשים אפיקים מועילים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (רביעי) להשתתף בדיון של ועדת החוץ והביטחון בכנסת. בדיון התייחס נתניהו לאיום שמציבה איראן מול מדינת ישראל ועל הדרך שבה ניתן יהיה להתמודד עם איום זה, בסיוע הממשל החדש בארצות הברית.

"כל כוח הוא יחסי והכוח שאנחנו מתמודדים מולו הוא בעיקר כוח אחד - איראן וגרורותיה. חיזבאללה, ג'יהאד אסלמי יותר ויותר חמאס", אמר נתניהו. "אנחנו שומעים הרבה מה איראן עושה ומה עושות גרורותיה, אבל לא שומעים מה אנחנו עושים. אנחנו מפעילים את היתרון של השינוי הדרמטי במדיניות ארצות הברית כדי לסייע לעמוד מול האתגר האיראני".

לדבריו, "אל מול האיום המשותף ישנם אינטרסים משותפים עם מדינות רבות באזור. אני מאמין בטיפוח האינטרסים הללו. בסופו של יום, אם ננהג בחכמה, הדברים האלה יסייעו להגיע לנורמליזציה גדולה יותר באזור ולאפיקים חדשים ומועילים יותר לתהליך מדיני מול הפלסטינים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ נפגש עם שגריר רוסיה במהלך קמפיין הבחירות
ליברמן נועד עם סגנו של טראמפ: "ארה"ב שותפה אמיתית של ישראל"
"בצלם": ירידה חדה בתביעות פיצויים של פלסטינים נגד המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
"ב-2016 נפגשתי עם 215 מנהיגים מהעולם". נתניהו/פול צלמים, יאיר שגיא

"מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון והכוח הצבאי שלנו חזק מתמיד", המשיך נתניהו. "במבחן של כוח יחסי, מדינת ישראל היא החזקה ביותר וכוחה גובר ומתגבר. בין השאר, חתמתי על הסכם הסיוע עם הנשיא הקודם בארצות הברית, ברק אובמה, מה שנותן לנו 39 מיליארד דולר יציב ומובטח בעשור הקרוב. הדבר הזה מאפשר לצה"ל להתחמש במערכות נשק המתוחכמות בעולם".

עוד המשיך נתניהו וטען כי גם "הכוח המדיני שלנו חזק מתמיד". הוא הוסיף: "קיימתי פגישה חשובה מאוד עם הנשיא דונלד טראמפ לפני שלושה שבועות, מחר אצא למוסקבה, בעוד עשרה ימים אפגש עם נשיא סין בהזמנתו, בעוד כמה חודשים יגיע לכאן נשיא הודו ואחר כך אצא לביקור גומלין שם. אני מדבר על המעצמות הגדולות בעולם שמהדקות איתנו את הקשר. בשנה הקודמת, 2016, נפגשתי עם 215 מנהיגים מהעולם. ישראל היא מדינה מחוזרת ורצויה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הביטחון אביגדור ליברמן בוועידת הביטחון במינכן גרמניה, 19 בפברואר 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אין כוונה להחיל כרגע ריבונות ישראלית". ליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לפני יומיים התארח שר הביטחון אביגדור ליברמן בדיון של הוועדה. במהלך דבריו אמר ליברמן כי ממשל טראמפ הזהיר את הממשלה מביצוע פעולות חד צדדיות בשטחים. "קיבלנו מסר ישיר, לא עקיף, כי החלת הריבונות ביהודה ושומרון תוביל למשבר מידי", אמר.

ליברמן התייחס לאפשרות הסיפוח והדגיש: "אני רוצה להבהיר בצורה ברורה את תפיסת עולמי: אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים, לא לקלוט אותם בשטחנו". לדבריו, "צריך להבין שמהלך של החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון כולל קליטת 2.7 מיליון פלסטינים. אני כבר לא מדבר על המשפט הבינלאומי, על ההשלכות הפוליטיות וההתייחסות של הקהילה הבינלאומית. אני מדבר על החוק הישראלי בלבד. מהיום הראשון, תצטרך מדינת ישראל לשלם להם 20 מיליארד שקל רק מביטוח לאומי, דמי אבטלה והבראה ולידה, ואני לא מדבר על תקציבים ממשרד הפנים, הבריאות והשיכון".

ליברמן סיכם בכך שטען כי הקואליציה צריכה לצאת נגד רעיון הסיפוח באופן נחרץ. "הגישה הזאת היא גישה לא נכונה, וכדאי מאוד שהקואליציה תבהיר באופן חד וברור שאין כוונה להחיל כרגע את הריבונות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully