וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נועד עם סגנו של טראמפ: "ארה"ב שותפה אמיתית של ישראל"

שר הביטחון נפגש בבית הלבן עם מייק פנס, ואמר כי הוא מצפה לראות את השגרירות האמריקנית במיקומה החדש בירושלים בקרוב. ליברמן אף הודה לו על "הגינוי המוחלט והפעולות הנחרצות נגד מקרי האנטישמיות שאירעו לאחרונה בארה"ב". מוקדם יותר נפגש ליברמן עם שר ההגנה האמריקני

צחי משה - משרד הביטחון

(בווידיאו: ליברמן ומאטיס נועדו במינכן, לפני כשבועיים)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש הלילה (רביעי) בבית הלבן עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס. בפגישה דנו השניים במגוון נושאים הנוגעים ליחסי ישראל וארצות הברית. ליברמן אמר לסגן הנשיא כי הוא מצפה לראות את השגרירות האמריקנית במיקומה החדש בירושלים בקרוב. הייתה זו פגישתם הראשונה של ליברמן ופנס, ופגישה שנייה שקיים פנס עם בכיר ישראלי אחרי פגישתו עם ראש הממשלה.

סגן הנשיא פנס והשר ליברמן שוחחו בפגישה על ניסוי הטילים שערכה השבוע איראן. "זהו סימן נוסף שאי אפשר לסמוך על שום הסכם עם שלטון האייתוללות בטהראן, שמכריז כל פעם מחדש על רצונו למחוק את מדינת ישראל ושעוסק כל העת בהפצת טרור ברחבי העולם ובערעור הסדר והיציבות במזרח התיכון", אמר ליברמן. הוא הוסיף כי הוא שמח לראות שממשל טראמפ מבין את הסכנה הגדולה מצד איראן ואת הצורך לעמוד מולה בנחישות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ישראל מנסה לסכל הכנסת צה"ל לרשימה השחורה באו"ם: "טראמפ יסייע"
פרשות נתניהו: חוקרי יאח"ה יגבו בימים הקרובים עדויות חדשות בארה"ב
משטרת ניו יורק: האיומים על מרכזים יהודיים "מאורגנים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס בפגישתם בבית הלבן,  8 במרץ 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
פנס וליברמן, הלילה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בנוסף, הודה ליברמן לפנס על "הגינוי המוחלט ופעולותיו הנחרצות נגד מקרי האנטישמיות שאירעו לאחרונה בארצות הברית". לדבריו, התייצבותו לסייע בשיקום בית הקברות היהודי שחולל מוכיחה יותר מכל כי בארצות הברית יש אפס סובלנות לאנטישמיות וכי גם העם וגם הממשל יודעים שהיהודים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהאומה האמריקנית.

"יש לנו ידידים אמיתיים בבית הלבן", אמר ליברמן בתום הפגישה. "סגן הנשיא פנס הביע את מחויבותו לחיזוק היחסים המיוחדים בין ישראל וארצות הברית". הוא הוסיף כי "ארצות הברית בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ היא שותפה אמיתית של ישראל בהתמודדות עם האתגרים השונים הניצבים בפנינו ובראשם הסוגיה האיראנית".

פגישת שר הביטחון אביגדור ליברמן עם מזכיר ההגנה הגנרל ג?יימס מאטיס, פנטגון, וושינגטון. מרץ 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"עמדת ארה"ב חשובה לסילוק מכשולים". ליברמן ומאטיס, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר נפגש ליברמן בוושינגטון עם שר ההגנה של ארצות הברית, הגנרל ג'יימס מאטיס. בפגישה סקרו השרים מאטיס וליברמן את כל נושאי הביטחון המשותפים לישראל ולארצות הברית העומדים על הפרק. כמו כן, השניים דנו לעומק בסוגיות האסטרטגיות במזרח התיכון ובהן איראן, סוריה, לבנון ונושאים נוספים. ליברמן הדגיש את חשיבותה של התמיכה האמריקנית בישראל.

במהלך השיחה ביניהם, הדגיש ליברמן את דאגת ישראל נוכח הכיוון שמוביל נשיא לבנון, מישל עאון וכן הפיכתו של צבא לבנון לחלק מהמערך של חיזבאללה. השרים מאטיס וליברמן הסכימו על הצורך לפעול על מנת לחזק את הכוחות המתונים באזור וליצור קואליציה שתילחם בטרור.

נוסף לכך, אמר ליברמן למאטיס כי "עמדתה של ארצות הברית כפי שהיא מתבטאת כעת חשובה מאוד בכדי לסלק מכשולים הפוגעים ביציבות במזרח התיכון ולנצל הזדמנויות על מנת לחזק את הכוחות המתונים וכי 'אנחנו צריכים אמריקה פעילה באזורנו'".

פגישת שר הביטחון אביגדור ליברמן עם מזכיר ההגנה הגנרל ג?יימס מאטיס, פנטגון, וושינגטון. מרץ 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
קבלת הפנים לליברמן בוושינגטון, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

עוד אמר ליברמן למאטיס כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל וארצות הברית הוא חיוני וקריטי, לא רק עבור ביטחון ישראל, אלא עבור הביטחון והיציבות במזרח התיכון כולו, ויש לכך השלכות גם על הביטחון הגלובלי". ליברמן הוסיף כי "ציר הרשע העולמי כרגע משתרע מאיראן ועד קוריאה הצפונית". בסיום הפגישה הרשמית קיימו השרים מאטיס וליברמן פגישה בארבע עיניים.

במהלך ביקורו של ליברמן בארצות הברית הוא צפוי להיפגש עם בכירים אמריקניים נוספים כמו שר החוץ רקס טילרסון. לפני כשבועיים נועד ליברמן לראשונה עם מאטיס במינכן בוועידה ביטחונית.

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully