וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנסה לסכל הכנסת צה"ל לרשימה השחורה באו"ם: "טראמפ יסייע"

7.3.2017 / 21:10

בעקבות קריאות פלסטיניות להגדיר את צה"ל כארגון הפוגע בילדים בדומה לארגוני טרור, בישראל פועלים למניעת המהלך ומצפים לגיבוי של ממשל טראמפ בנושא. השגריר דנון: "אם צה"ל ייכנס לרשימה, ינקטו צעדי תגובה חריפים"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: שגרירת ישראל באו"ם מדברת נגד ההטיה האנטי-ישראלית בארגון, בחודש שעבר)

בישראל פועלים לסיכול הניסיון להכניס את צה"ל ל"רשימה השחורה" של האו"ם של ארגונים הפוגעים בילדים ומצפים לסיוע מצד ממשל טראמפ. שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה השבוע לבכירים בארגון והבהיר כי במידה וצה"ל יוכנס לרשימה, הדבר יגרור עמו "צעדי תגובה חריפים". לדברי גורמים מדיניים, גם האמריקנים פועלים נגד המהלך ואף "העבירו מסרים תקיפים בנושא לגורמים בכירים באו"ם".

בחודשים הקרובים צפוי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לפרסם את הדוח השנתי בנושא פגיעה בילדים במהלך סכסוכים מזוינים, המתבסס על דיווחי השליחה המיוחדת לענייני ילדים של האו"ם. הנספח לדוח מכיל "רשימה שחורה" של מדינות וארגונים חמושים, שאחראים לפגיעה סדרתית בילדים במהלך עימותים מזוינים. ברשימה, נכללים ארגוני טרור כמו "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה, וכן מדינות עולם שלישי כמו קונגו.

לטענת גורמים מדיניים, המשלחת הפלסטינית פנתה לאחרונה למדינות באו"ם במטרה לקדם את הכנסת צה"ל לרשימה. הפלסטינים נתמכים, בין היתר, בפניה ששוגרה לגוטרש בשבוע שעבר מטעם ארגון זכויות הילדים "ווטצ'ליסט", המאגד שורת ארגוני זכויות אדם העוקבים אחר הפרות החוק הבינלאומי, הקוראת להוסיף את צה"ל לרשימה.

עוד בוואלה! NEWS:
בסיס בגרמניה, האזנה דרך טלוויזיות: "ויקיליקס" חושף את יכולות ה-CIA
ניסיונות התאבדות והרטבה במיטה: הצלקות הנפשיות של ילדי סוריה
תיעוד: שלושה רעולי פנים שודדים חנות תכשיטים - ומכים את הבעלים

דני דנון אלן דרשוביץ באו"ם.
"ארצות הברית משמיעה קול ברור בעד ישראל באו"ם". דנון

לפני כשנתיים, ישראל סיכלה ניסיון דומה ולמרות המלצת השליחה המיוחדת לענייני ילדים, המזכ"ל הקודם באן קי מון החליט שלא לכלול את צה"ל ברשימה. גורמים מדיניים סיפרו כי המשלחת הישראלית באו"ם עוסקת כעת בניסיון לסיכול המהלך, בטענה שמדובר בחלק מקמפיין הסתה נגד ישראל.
שיתוף הפעולה בין ישראל וארצות הברית באו"ם התהדק בחודשיים האחרונים מאז כניסת טראמפ והשגרירה ניקי היילי לתפקיד.

היילי נשאה בחודש שעבר נאום תמיכה פרו-ישראלי, שבו תקפה את "ההטיה האנטי-ישראלית באו"ם" והצהירה כי ארצות הברית "נחושה לעמוד לצד ישראל". השגרירה תופיע בכנס נגד תנועת ה-BDS בהובלת השגריר דנון בעצרת הכללית של האו"ם. לדברי דנון, מדובר "בעידן חדש שבו אנו משמיעים קול חזק וברור בעד ישראל באו"ם".

אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם הנכנס, ניו יורק. 12 בדצמבר 2016. AP
יפרסם את הדוח השנתי בחודשים הקרובים. גוטרש/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully