וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני קצינים דרשו מפקודם "לשלוף" את איבר מינו – והודחו מצה"ל

7.3.2017 / 22:58

השניים הורשעו בהתעללות בפקודם, לאחר שהפעילו עליו לחץ לפשוט את מכנסיו תוך שהם צוחקים עליו. בית הדין הצבאי קבע כי מדובר ב"כישלון מוסרי עמוק" וגזר עליהם הורדה בדרגה, עבודות צבאיות ופיצוי לחייל המתלונן

חיילים, אפריל 2015. ערן גילווארג
"שני קצינים ותיקים ומוערכים ששירתו בצה"ל למעלה מ-15 שנים"/ערן גילווארג

בית הדין הצבאי דרום גזר היום (שלישי) את עונשם של שני קצינים בדרגת רס"ן שהורשעו בעבירות של התעללות בפקוד והתנהגות בלתי הולמת. הקצינים הורשעו בכך שפנו באופן פוגעני לחייל ששירת ביחידתם, כשביקשו ממנו "לשלוף" את איבר מינו.

בעקבות האירוע, פרשו השניים משירות הקבע, הורדו בדרגה וכן נגזר עליהם לשלם פיצויים למתלונן. במסגרת הסדר טיעון, הוסכם כי הם יפרשו משירותם הצבאי, יורדו לדרגת סרן, יבצעו 21 ימי עבודות צבאיות וישלמו כל אחד 3,000 שקלים למתלונן.

האירוע התרחש באוגוסט האחרון. השניים, ששירות בחטיבה מרחבית בדרום, נכנסו למשרדו של רס"ר הבסיס, שבו נכחו הרס"ר עצמו, חייל בדרגת סמל וקצין נוסף בדרגת סגן. אחד הקצינים פנה לעבר הסמל, ואמר כי שמע שיש לו איבר מין גדול וביקש ממנו "לשלוף" אותו. הקצין השני הצטרף לבקשה והשניים צעקו לעבר הסמל שיחשוף את איבר מינו. קצין נוסף בדרגת סגן שהיה בחדר יצא ממנו בשלב זה, כששני הקצינים האחרים ממשיכים לצעוק לעבר הסמל.

בהמשך דחף אחד הקצינים את הסמל לאחור, הושיב אותו על כיסא, אחז בידיו וריתק אותו למקום, כשהנוכחים בחדר צוחקים. בשלב מאוחר יותר נפתח אבזם חגורת מכנסיו של המתלונן שהשתחרר בסופו של דבר מאחיזתם. הקצין השני אחז בסכין משולחן הרס"ר ואמר למתלונן "אני אחתוך לך את המכנס", תוך שהוא מתקרב לעברו.

בגזר הדין נכתב כי המעשה אמנם נעשה בהומור, אך אסור לעבור עליו לסדר היום. "אמנם עסקינן באירוע קצר בזמן, ללא תכנון מוקדם, אלא במעשה קונדס, ברוח שטות מטופשת וסרת טעם אשר נפלה על הנאשמים. אך יחד עם זאת, אין להקל ראש במידת חומרתו. דרגתם הצבאית של הנאשמים, פער הדרגות מול המתלונן, תפקידיהם המשמעותיים בחטיבה ועצם חבירתם יחדיו בביצוע המעשים – מעצימים את היבטי החומרה ומחדדים את עומק הכישלון הערכי, המוסרי והתפקודי", נכתב.

צוות ההגנה, שכלל את סרן (במיל') ארז שלו, סרן אלישר פיינגרש, סרן (במיל') אבי חימי וסרן עמית שוחנצקי מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו כי "מדובר בשני קצינים ותיקים ומוערכים ששירתו בצה"ל למעלה מ-15 שנים ותרמו רבות לצה"ל ולמדינת ישראל. האירוע נמשך דקות ספורות ונעשה ברוח שטות וללא כל כוונה לפגוע בחייל ובעקבות כך נאלצו לסיים את שירותם בצבא. הקצינים הודו בכתב האישום ומצרים על האירוע".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשות נתניהו: חוקרי יאח"ה יגבו בימים הקרובים עדויות חדשות בארה"ב
"הולכים לעשות מנגל": התיעוד האחרון של הצעירים שנרצחו בנתניה
משטרת ניו יורק: האיומים על מרכזים יהודיים "מאורגנים"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully