וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה אישרה לרכז מהגרים במחנות מעצר: "סוס טרויאני של טרור"

הפרלמנט אישר צעדים שנויים במחלוקת שיאפשרו כליאת מהגרים ומבקשי מקלט במחנות שהוקמו בגבול עם סרביה. "עלינו להגן על הגבולות שלנו", הסביר ראש הממשלה אורבן. האו"ם גינה את ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הפרלמנט בהונגריה אישר היום (שלישי) תכנית שנויה במחלוקת לכליאת מהגרים ומבקשי מקלט במחנות בגבול המדינה. האו"ם גינה את אישור התכנית ומסר כי היא מפרה את חוק האיחוד האירופי ושתהיה לה "השפעה פיזית ופסיכולוגית נוראה על מבקשי מקלט".

במסגרת התכנית יוגבר הפיקוח על גבולה של הונגריה, שהפך לנקודה מרכזית במסעם של מהגרים לאירופה מאז 2015. הגבול של הונגריה עם סרביה מסמן את הגבול החיצוני של אמנת שנגן, האזור חופשי מדרכונים בגבולות האיחוד האירופי, ומאות אלפי בני אדם חצו אותו בשנתיים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
הצלמת שבעטה בפליט סורי הורשעה: "פעלה בניגוד לנורמות חברתיות"
הונגריה: הפרלמנט דחה את החוק שימנע קליטת פליטים במדינה
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"

גדל הגבול בין הונגריה לסרביה, אוקטובר 2016. רויטרס
"השפעה פיזית ופסיכולוגית נוראה"..הגדר בגבול הונגריה-סרביה/רויטרס

ראש הממשלה ויקטור אורבן שביקש להצדיק את המהלך אמר כי הונגריה צריכה להגן על עצמה מפני זרם המהגרים, שמגיעים מאזורי סכסוך במזרח התיכון ובאפריקה. הוא אף כינה את הזרם "סוס טרויאני ובו טרור". ראש הסגל של אורבן הסביר בחודש שעבר כי הונגריה מתכננת שניים או שלושה מחנות לאורך גבולה הדרומי, שם ישהו מהגרים בעודם מחכים לטיפול בבקשות המקלט שלהם.

מהגרים שבקשותיהם לא יאושרו מיד לא יורשו להסתובב חופשי בהונגריה, אלא יוחזקו במחנות, שמהם יוכלו לעזוב רק לסרביה. כמו כן, המשטרה תוכל לעצור מהגרים לא חוקיים בכל מקום במדינה ולהעבירם למחנות או לגרשם לסרביה. מספר בקשות המקלט בהונגריה ירד בחדות מ-177 אלף ב-2015 ל-29 אלף ב-2016. בחודשיים האחרונים הוגשו רק 912 בקשות.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ויקטור אורבן ראש ממשלת הונגריה במשחק נגד אוסטריה. AP
"אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו". אורבן/AP

דוברת סוכנות האו"ם לפליטים (UNHCR) ססיל פולי אמרה כי מהלך זה יוביל לכך שמבקשי מקלט, בהם ילדים, ישהו במעצר ממושך במכולות משא שסביבן חוטי תיל. לאחרונה החלה הונגריה להציב את הקו השני של "הגדר החכמה" לאורך הגבול הסרבי. "הגדר החכמה" כוללת מעגל חשמלי ומערכות מעקב המבוססות על קול וויזואליה.

"אף אחד לא יוכל לדרוך על אדמת הונגריה או האיחוד האירופי ללא אישור", אמר שר הפנים סנדור פינטר. בנאום שערך אתמול בטקס למינוי שומרי גבול, תיאר אורבן את המדינה תחת מצור. "אף שמספר המהגרים הולך וקטן משמעותית, ההונגרים לא יכולים עדיין לשבת בחיבוק ידיים". אורבן הוסיף כי האיחוד האירופי הפך את "העבודה לקשה יותר, ולכן אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו ועלינו להגן על הגבולות שלנו. זו האג'נדה שלנו עד שמישהו יודה שהגירה היא סוס טרויאני ובו טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully