וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: הפרלמנט דחה את החוק שימנע קליטת פליטים במדינה

8.11.2016 / 21:43

ראש הממשלה הלאומן אורבן ספג מכה לאחר שהיה רחוק מרחק זעום מהשגת שני השלישים הדרושים לשינוי החוקה. זאת בעקבות התנגדות הימין הקיצוני, שדורש למנוע גם מבעלי הון זרים להתיישב במדינה

צילום: רויטרס

(משאל העם בהונגריה בחודש שעבר)

הפרלמנט בהונגריה דחה היום (שלישי) את התכנית של ראש הממשלה ויקטובר אורבן למנוע קליטת מהגרים במדינה. ההצעה לשנות את החוקה של המדינה זכתה ב-131 קולות מתוך 199 חברי הפרלמנט, מעט פחות מסף שני השלישים הדרוש לכך. מפלגות האופוזיציה החרימו את ההצבעה.

מפלגת הימין הקיצוני יוביק הצביעה נגד שינוי החוקה, אולם הבהירה כי תתמוך במהלך אם ראש הממשלה אורבן יבטל את התכנית שמושכת בעלי הון זרים למדינה. לפי המפלגה, יותר זרים מגיעים להונגריה דרך התכנית שהעביר כבר לפני שלוש שנים.

אורבן אמר כי השינוי נחוץ לנוכח משאל העם שהתקיים בחודש שעבר, ובו דחו שלושה מיליון תושבים – יותר מ-98% מהבוחרים – את תכנית האיחוד האירופי לחלוקה של פליטים ברחבי הגוש. עם זאת, אחוז ההצבעה הנמוך מהרף הנדרש של 50% ביטל את התוקף של המשאל.

נחישותו של אורבן למנוע מפליטים ומהגרים להיכנס לארצו, שהובילה גם להקמת גדרות לאורך גבולותיה של הונגריה, הביאה לזעם בקרב חלק ממנהיגי האיחוד והקשתה על משימתם להתמודד עם יותר ממיליון בני אדם שנכנסו ליבשת מאז תחילת 2015.

לקריאה נוספת בנושא
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"
הונגריה: מכסת הפליטים של האיחוד נדחתה באופן גורף במשאל העם

גדל הגבול בין הונגריה לסרביה, אוקטובר 2016. רויטרס
גדר הגבול בין הונגריה לסרביה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully