וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב לפני היום השמח בחייו, מפעל חייו של החקלאי מהצפון נהרס

6.3.2017 / 16:18

אדיר חדד מהגליל העליון יעמוד ביום רביעי מתחת לחופה עם בחירת לבו. שבוע לפני כן, אלמונים פרצו לשטחו וגנבו 120 טלאים, שעלותם נאמדת ב-150 אלף שקל. "אין לי עודף של כסף כדי להשקיע בשיקום הריסות מפעל חיי", אמר חדד שנמצא במרוץ נגד הזמן

צלמים זמניים מורשים

בעוד יומיים צפוי אדיר חדד מצפת לעמוד מתחת לחופה ולשאת את בחירת לבו לאישה. אלא שבמקום להתרגש מהסידורים האחרונים לקראת היום המאושר בחייו, טרוד חדד בשאלה אם יצליח להשיב לעצמו את הרכוש הרב שנגנב מהעסק שבעזרתו תכנן לפרנס את המשפחה אותה הוא מבקש להקים.

"ביום רביעי אני אמור לעמוד מתחת לחופה ולהתחתן, אבל כמה ימים קודם לכן, כבר קיבלתי את המתנה הראשונה", אמר בכאב חדד, בן 29, בשיחה עם וואלה! NEWS. "גנבו לי את המשק החדש שהקמתי, גנבו לי את הפרנסה. במקום לבחור טבעת לאשתי לעתיד, אני טרוד ללא הפסקה כיצד להחזיר לרשותי את הטלאים לפני שהם יגיעו לגיל שחיטה ויהיה מאוחר מדי".

לקריאה נוספת:
מאות חקלאים הפגינו ברחבי הארץ: "הממשלה מובילה לסגירת משקים"
נסגר תיק החקירה נגד תושב בית אלעזרי שנחשד בירי למוות בפורץ
על רקע הירי בבית אלעזרי: חקלאים יזכו לסיוע משפטי בחינם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גנבו לי את הפרנסה". חדד עם הטלאים במשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי שעבר, שבוע בלבד לפני חתונתו, נדהם חדד להתעורר לבשורה המרה כי נגנבו 120 הטלאים אותם גידל בדיר, שהקים לפני שנתיים וחצי בלבד בסככה ששכר במושב עלמה שבגליל העליון. על פי החשד, שעות ספורות קודם לכן נכנסו הגנבים לשטח המושב, גנבו שני כלי רכב פרטיים ומשאית, וחלפו על פני כמה דירי כבשים במושב עד שהגיעו לדיר של חדד, שבו כאמור היו טלאים קטנים. להערכתו, הנזק הכלכלי שנגרם לו נאמד ב-150 אלף שקל.

"הם עצרו אצלי כנראה כי הם יכולים להעמיס על הרכבים יותר טלאים מאשר כבשים, מאחר שהטלאים הם קטנים יותר", הוסיף חדד. "ממידע שקיבלנו מגורמי הביטחון והמשטרה, הגנבים פרצו כנראה את השער האחורי של המושב, יצאו ממנו לדרך עפר ויצאו לכביש הראשי הסמוך למושב. שעה ו-20 דקות אחר כך פרץ אחד הרכבים את מחסום בזק שבקו התפר ונמלט לשטחי יהודה ושומרון".

כעת, מרגיש חדד כי ברשותו שני שעונים הסופרים את הזמן לאחור. הראשון מבשר על ההתרגשות הגוברת מחתונתו ההולכת וקרבה, והשני מתריע כי הזמן החולף פועל לרעת מפעל חייו, בעזרתו ביקש לבנות את ביתו ולהקים משפחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמן אוזל. החיות שנגנבו ממשקו של חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טרוד ללא הפסקה כיצד להחזיר את הטלאים". חדד במשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני יודע שמג"ב והמשטרה פועלים על מנת למצוא את הטלאים ואני אסיר תודה על כך, אבל אנחנו מצפים מהם וממקבלי ההחלטות שילחצו על מי שצריך כדי לפתור את הבעיה" מסכם חדד. "אין לי עודף של כסף כדי להשקיע עכשיו בשיקום הריסות מפעל חיי ואני יודע שאפשר להציל אותו. הטלאים הם עוד לא הגיעו לשלב שבו הן הפכו לכבשים. הם קטנים ולא הגיעו עדיין לגיל שחיטה ולכן אני בטוח שהם עדיין בחיים וכי ניתן למצוא אותם ולהשיבם אלי".

במהלך הימים שחלפו מאז גניבת הטלאים נרתם ארגון השומר החדש לסייע לחקלאי הטרי והחתן לעתיד. "מלבד יצירת קשר עם הגורמים הרלוונטיים והניסיון לסייע, אנו פועלים ללא לאות עם גורמי האכיפה שיעשו כל שיידרש כדי שחקלאים לא יעמדו במצבים כאלה. המשטרה והצבא הוכיחו בעבר שניתן ואפשר להחזיר בעלי חיים גנובים לבעליהם" נמסר מארגון השומר החדש. "הסיפור של אדיר נגע ללבם של אזרחים רבים מכל המגזרים, כולל בני מיעוטים שהציעו את סיועם בחיפוש הרכבים באזור רמאללה. השומר החדש ממשיך כל העת במאבק נגד הפשיעה החקלאית בשמירת אדמות המדינה. המקרה הנוכחי הוא דוגמה עגומה למכת מדינה שמביאה חקלאי צעיר לייאוש ולנטישת הקרקע והענף".

המשטרה: "עושים את מרב המאמצים"

מהמשטרה נמסרה בתגובה כי "עם קבלת הדיווח אודות הגניבה, נפתחה חקירה המתנהלת ביתר שאת גם בימים אלו, ומטבע הדברים לא נוכל לפרט מעבר לכך בשלב זה. נציין כי כבר בבוקר שלמחרת הגניבה, כינס מפקד המרחב דיון הערכת מצב עם כלל הגורמים הרלוונטיים ובהשתתפות החקלאי עצמו, בכדי לעמוד מקרוב על פעילות הכוחות ולהקצות את כלל המשאבים והאמצעים הנדרשים לחקירה זו.

"במסגרת המאבק המתמשך בפשיעה החקלאית, משטרת ישראל פועלת באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לטפל בנושא ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים המתגוררים במגזר הכפרי במדינת ישראל. פעילות זו נושאת פרי, ולראיה, החל משנת 2010 ועד היום, נרשמה ירידה מצטברת של כ-40% בתיקי פשיעה חקלאית הודות לפעילות אינטנסיבית ושיטתית של משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully