וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים בהדסה: "לא מספיק שאנו נלחמים בסרטן – כעת גם בהנהלה?"

התפטרות בכירי המחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם הפתיעה את הורי המטופלים, אך הם מגבים את הרופאים במאבקם נגד המנהל, פרופ' רוטשטיין. "עושה סיבוב על הקרחת של ילדינו". ההורים פנו למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לדון עמו בנושא

צולם במלון ריץ קרלטון, הרצליה. צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון וראובן קסטרו, עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: יעקב אילון מראיין את פרופ' זאב רוטשטיין לאולפן וואלה! NEWS)

התפטרותם של ששת הרופאים הבכירים במחלקת המטולוגיה ואונקולוגיה בבית החולים הדסה עין כרם, הכתה בתדהמה את הציבור הרחב – אולם בקרב הורי הילדים המטופלים במחלקה, מדובר בשיאו של המשבר שממנו כל כך חששו. ההורים מעורבים בכל פרטי המשבר שהתגלע בין הרופאים, בראשותו של פרופ' מיקי וינטרוב, לבין מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין. כעת, חוסר האונים מול משרד הבריאות גדול משהיה אי פעם.

"זהו יום עצוב ומלא צער בשבילנו ובשביל המשפחה שלנו, משפחת מחלקת אונקולוגיה עין כרם, ובמילים יותר נכונות, 'הילדים של מיקי'", כתבה ורד בן ישראל בקבוצת הפייסבוק של ההורים, בהתייחס לפרופ' וינטרוב. "מיקי, האיש שהציל כל כך הרבה נפשות של ילדים טהורים ובפרט את הבת המדהימה שלנו. מיקי והצוות המדהים שמשלימים אחד את השני וכל אחד עולם ומלואו, מעריכים אתכם מיום ליום יותר ויותר על היכולת לעמוד על העקרונות שלכם לטובת ילדינו. מערכת הבריאות כולה צריכה לבכות את האובדן הזה".

לקריאה נוספת:
"בישראל הרפואה ברמה הגבוהה בעולם, אבל המערכת גרועה"
תינוקת מתה לאחר שנדבקה בחיידק אלים בלידתה בבית החולים ברזילי
יולדת מאושפזת במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק טורף

ילד מחובר לאינפוזיה. ShutterStock
"זהו יום עצוב ומלא צער בשביל המשפחה שלנו, 'הילדים של מיקי"/ShutterStock

הערב (ראשון) גיבשו ההורים מכתב רשמי למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובו הם מבקשים להיפגש עמו ולדון בפתרון למשבר האקוטי שנוצר. "אנו קבוצת הורים לילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה בימים אלה, וכאלה הנמצאים בה במעקב רפואי. אנו פונים אליך בבקשה להיפגש עם נציגות שלנו בדחיפות. זה עתה הודיעו רופאי המחלקה כי הם מתפטרים, ואנו נשארנו ללא מענה", נכתב. "תמוה בעינינו כיצד למרות בקשות חוזרות ונשנות שלנו, לא נקבעה לנו פגישה עם אף אחד ממקבלי ההחלטות בנושא. אחרי הכל, הילדים שלנו הם הראשונים להיפגע. כרגע אין פתרון לילדים, ואנו, ההורים, מודאגים מאד".

בהמשך המכתב מבהירים ההורים כי הם עומדים מאחורי החלטת הצוות, ומבקשים מהמשרד להתיר את העברת המחלקה לבית החולים שערי צדק בירושלים. עיקר המחלוקת הוא חוסר הסכמה עם צעדיו של רוטשטיין, לבצע השתלות בילדים במחלקה למבוגרים. "אנו בטוחים, כי כמי שמקבל את ההחלטות המקצועיות בנושאים עליהם אחראי משרד הבריאות. לא תרצה להיות חתום על החלטה שהמשמעות שלה היא סגירת מחלקה בעלת איכויות כל כך נדירות, השארת ילדינו ללא מענה רפואי ובפועל, חיסול אונקולוגיית הילדים בירושלים", נכתב. "הנהלת שערי צדק נתנה הסכמה עקרונית לקלוט את המחלקה, כל מה שצריך הוא אישור של משרד הבריאות. נודה לך אם תקבע בדחיפות פגישה לנציגינו, כי כפי שכבר ציינו, במצב הנוכחי, ילדינו הם הנפגעים העיקריים".

זאב רוטשטיין לשעבר מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"מה שהיה הבוקר זו פתיחת שמפניה מבחינתו". פרופ' רוטשטיין/ראובן קסטרו

מיכל קולקה, אם לילד שאושפז במחלקה בשנה האחרונה וכתבה את המכתב, סיפרה לוואלה! NEWS כי ההורים עומדים מאחורי מאבק הרופאים – חרף הפגיעה בילדיהם. "החלטתו של פרופ' רוטשטיין להעביר את הילדים שלנו, מושתלי מח עצם, ממחלקת ילדים אונקולוגית למחלקת מבוגרים, זה דבר שלא מאפשר לטפל בהם כמו שצריך. יש כאן פגיעה קשה בשתי רמות - גם ברמה רפואית מקצועית, כי המחלקה הזו היא מהמשובחות שיש, וגם ברמה הנפשית, כי אנחנו לא רוצים שישהו יחד עם המבוגרים", אמרה. "אם מישהו מהנהלת הדסה היה מטריח עצמו לבלות יותר מחמש דקות במחלקה הוא היה מבין את זה לבד.

"מה שיש לנו במחלקה אי אפשר לכמת בכסף. אתה בסופו של דבר מגיע עם ילד מאוד חולה למחלקה, ואתה במצב של ייאוש מאוד גדול, יש לך המון צרכים שאתה צריך לקבל עליהם מענה ואתה ממש חי בבית החולים. אנחנו חיינו ארבעה חודשים במחלקה מתוך שבעה חודשי טיפול. זאת לא מחלקה שבאים, מתאשפזים, מקבלים טיפול ויוצאים. אתה נמצא שם חודשים על גבי חודשים, זה הופך לבית שלך, למשפחה שלך. אנחנו נותנים קרדיט מלא לפרופ' וינטרוב, שאם הוא אומר שגם מבחינה מקצועית טיפולית זה לא אפשרי, אז הוא לא משחק משחקי אגו. מדובר בצוות מאוד מקצועי ומסור ואנחנו נלך אחריו לאן שילך".

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
"אנחנו מאמינים ששר הבריאות יתערב ויעביר את המחלקה לשערי צדק". הדסה עין כרם/עומר מירון

משה אסולין, אביו של רפאל בן התשע שחלה בגיל שמונה חודשים בנוירובלסטומה ולאחר טיפולים ארוכים נמצא בשנים האחרונות במעקב בבית החולים, היה מבין מקימי קבוצת התמיכה של פרופ' וינטרוב ושאר הצוות. "על אף שצפינו את זה, אנחנו ממש בהלם. זו תחושה של רעידת אדמה. יש לנו המון חוסר ודאות, אף אחד מהרופאים לא דיבר איתנו היום, למרות שמיקי הכי נגיש שיש ובמשך כל הזמן הזה הוא ניסה כמה שפחות להלחיץ ולהדאיג אותנו, אבל החלטנו לפעול עכשיו", אמר. "מבחינתי מי שמבין בסרטן זה מיקי, ומי שיודע מה טוב לילדים שלנו זה מיקי. הוא מבחינתי הכתובת העליונה, אם הוא אומר שזה יכול לפגוע בילדים, במחלקה, ובסיכויי הריפוי של הילדים - אז הוא יודע.

"מיקי זה אישיות ואין לו טיפת אגו, כפי שמנסים להציג את זה. אנחנו מכירים אותו טוב, הוא הכי פתוח איתנו. ואם הם באמת יתפטרו, ואנחנו חוששים מזה, אנחנו מאמינים ששר הבריאות יתערב וייתן למחלקה לעבור לשערי צדק. אבל אם לא, אנחנו לא נישאר בהדסה. אחרי הצוות שיש שם לא נישאר בסנדלריה, אלא נלך לבית חולים שייתן לנו טיפול מקצועי. חלק מההורים לילדים נמצאים שם עכשיו בטיפול והם בהיסטריה מזה. לא מספיק שהם נלחמים בסרטן, הם צריכים עכשיו לגייס כוחות להילחם ברוטשטיין? זה לא נתפס, הדבר הזה. מבחינתנו מה שקרה היום בבוקר זה פתיחת שמפניה של רוטשטיין. הוא עושה סיבוב על הקרחת של הילדים שלנו. יש לו חוסר רגישות משווע כלפי הילדים שלנו".

מבית החולים נמסר: "ההנהלה קיבלה היום מכתב התפטרות קולקטיבי של מנהל המחלקה להמטואונקלוגיה ילדים וחמישה רופאים בכירים מהמחלקה. הנהלת בית החולים עשתה לאורך השבועות האחרונים כל שניתן לעשות על מנת לשכנע את ראש המחלקה והרופאים הבכירים לחזור בהם מהתפטרותם ואף נפגשה עמם לשיח ארוך שבו הקשיבה לכל טענותיהם ודרישותיהם, את רובן הבטיחה לקיים על אף מצבה הכלכלי של הדסה. גם כעת, תעשה ההנהלה כל שבידה לעשות, כדי שאף ילד לא ייפגע מההתפטרות הקולקטיבית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully