וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחיבים את המערכה: עשרות תקיפות אמריקניות נגד אל-קאעדה בתימן

הפטנגון הגביר את קצב ההפצצות האוויריות נגד הארגון הקיצוני, אחרי המבצע הקרקעי השנוי במחלוקת בינואר. לפי גורמים מקומיים, לוחמי אל-קאעדה נמלטו מעיירות בדרום המדינה ובמרכז לאזורים הרריים

עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית ערכה היום (ראשון) גל נוסף של תקיפות נגד אל-קאעדה בתימן, כחלק מהגברת המאבק בארגון הקיצוני מאז כניסת הממשל החדש בוושינגטון. גורמי ביטחון מקומיים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הבוקר אירעו לפחות חמש תקיפות אוויריות נגד מטרות הארגון במחוז שבווה שבדרום תימן ובמחוז ביידה שבמרכזו. בעקבות זאת הם נסו מכמה עיירות אל מקומות מסתור בהרים. לא ברור אם היו נפגעים במהלך התקיפות האחרונות.

מאז יום חמישי הגבירה את ארצות הברית את מתקפותיה נגד שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב, הנחשבת למסוכנת ביותר ומנצלת את הכאוס בתימן כדי לבסס את שליטה. ביום שישי אישר הפנטגון כי בוצעו 30 תקיפות אוויריות נגד מטרות אל-קאעדה בתוך 48 שעות ובתיאום עם הממשלה המודחת הנתמכת בידי הקואליציה הסעודית.

הרחבת המערכה האווירית הגיעה כחודש לאחר המבצע השנוי במחלוקת שאישר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו נהרג חייל אמריקני. בפעולה, ששילבה גם כוחות על הקרקע, נקלעו לוחמי יחידות מיוחדות לחילופי אש עזים עם לוחמי אל-קאעדה, שבמהלכם גם התרסק מסוק אמריקני. הממשל ספג ביקורת מצד גורמים רבים, שטענו כי לא היה די מודיעין כדי לאשר את המבצע הסבוך. לטענת הבית הלבן, היה זה מבצע מוצלח שהניב מידע מודיעני חשוב.

לקריאה נוספת בנושא
מבצע קרקעי ראשון של טראמפ: פעילי אל-קאעדה חוסלו בתימן
הפשיטה האמריקנית בתימן: "היעד המרכזי – מנהיג אל-קאעדה"

הריסות בעיר אל-מוכלא, תימן, בעקבות מתקפה של הקואליציה הסעודית על העיר שנשלטה בידי אל-קאעדה, 24 באפריל 2016. רויטרס
הריסות בעיירה אל-מוכלא שהייתה בשליטת אל-קאעדה, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully