וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה האמריקנית בתימן: "היעד המרכזי – מנהיג אל-קאעדה"

גורמים בארצות הברית מסרו כי מטרת המבצע החשאי הראשון שאישר הנשיא טראמפ הייתה חיסולו של קאסם א-רימי, שמוגדר הטרוריסט השלישי המסוכן בעולם. המחבל הבכיר פרסם הקלטה: "טראמפ השוטה קיבל מכה כואבת"

עריכה: יאיר דניאל

היעד המרכזי בפשיטה שביצעו כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית בתימן לפני כשבוע היה מנהיג פלג אל-קאעדה במדינה, קאסם א-רימי – כך דווח היום (שלישי) ברשת NBC, מפי גורמי מודיעין וצבא. א-רימי, שנותר בחיים, מוגדר על ידי וושינגטון הטרוריסט השלישי המסוכן ביותר בעולם, והוא עומד בראש אל-קאעדה בחצי האי ערב, הזרוע הפעילה ביותר של ארגון הטרור הבינלאומי.

בתחילת השבוע פרסם א-רימי הקלטה, שבה תיאר את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "השוטה החדש בבית הלבן". א-רימי טען כי עשרות חיילים אמריקנים נפצעו במבצע וכי 25 בני אדם נהרגו במהלכו, בהם 11 נשים וילדים, והוסיף בפנייה לאנשיו כי הנשיא האמריקני "קיבל מידיכם מכה כואבת, בגיחה הראשונה שלו באדמתכם".

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב פרסם סרטון שנתפס בפשיטה בתימן – שהתברר כתיעוד ישן
ירי צלפים, מוקשים וחוסר במודיעין: כך נכשל המבצע הראשון של טראמפ
ביקור פתע: טראמפ הגיע לקבל את ארונו של חייל שנהרג בתימן

הריסות בעיר אל-מוכלא, תימן, בעקבות מתקפה של הקואליציה הסעודית על העיר שנשלטה בידי אל-קאעדה, 24 באפריל 2016. רויטרס
המבצע יצא לדרך ללא תכנית גיבוי. מתחם של אל-קאעדה בתימן שהופצץ על ידי כוחות סעודיים/רויטרס

בשבוע שעבר טענו גורמי צבא אמריקנים כי טראמפ אישר את המבצע החשאי הראשון שלו מבלי שהיה בידיו מספיק מודיעין, חיפוי קרקעי או תכנית חלופית. כתוצאה מכך, הסבירו הגורמים, הכוח של יחידת העלית נחת בבסיס מתוגבר של אל-קאעדה בתימן ונתקל בירי צלפים, במוקשים ובכוח גדול יותר של חמושים.

בתקרית נהרג וויליאם אוואנס, בן 36 ולוחם ביחידת "אריות הים", ועוד שלושה חיילים נפצעו. לפי הפנטגון, בין 14 המחבלים שנהרגו היו גם גורמים בכירים בארגון. בתימן דיווחו על מספר גבוה יותר של הרוגים, בהם גם אזרחים רבים. אחת מהן הייתה בתו של אנוואר אל-אלווקי, אזרח ארצות הברית שהפך לבכיר בארגון בתימן וחוסל ב-2011.

יחידת העלית לא תפסה שום חמושים או שבויים אחרים, אך דובר הבית הלבן שון ספייסר טען כי הפשיטה הייתה מוצלחת. "הידיעה שחיסלנו בערך 14 לוחמי אל-קאעדה ואספנו מידע מודיעני עצום, שיסייע למנוע מתקפות טרור על אדמת ארצות הברית, היא משהו שאני חושב שכל חייל יקבל, זאת הסיבה שהם הצטרפו לצבא", אמר. לפי אל-קאעדה, בכיר הארגון עבד א-ראוף א-דהאב, ועוד פעלים נוספים בשלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב חוסלו בפשיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully