וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשות ראש הממשלה: נתניהו ייחקר היום במעונו בפעם הרביעית

6.3.2017 / 6:30

חוקרי להב 433 ייחקרו את נתניהו בגין החשדות לקבלת טובות הנאה בתיקים 1,000 ו-2,000. גוברת ההערכה כי בפרקליטות צפויים להקל עם ארי הרו "משום שקידם את החקירות" נגד ראש הממשלה

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר היום (שני) בידי חוקרי להב 433 במעונו בירושלים בפעם הרביעית, בגין מעורבותו בתיקים 1,000 ו-2,000. ביום רביעי שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי במשטרה מתכוונים לקבוע מועד חקירה נוסף לנתניהו בתחילת השבוע.

בשבוע שעבר נודע לוואלה! NEWS כי המשטרה והפרקליטות מתעקשות על ביצע חיקור דין ותשאול לאיש העסקים ג'יימס פאקר באוסטרליה במסגרת תיק 1,000. פאקר הוא אחד מאותם אנשי עסקים שעל פי החשד העניקו טובות הנאה לראש הממשלה נתניהו ולרעייתו שרה, ובמשטרה סבורים כי עדותו חיונית להשלמת החקירה.

לקריאה נוספת:
תיק 1000: המשטרה והפרקליטות מתעקשות לחקור את פאקר בחו"ל
"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"
ליברמן: "גם אם יהיה כתב אישום - נתניהו לא צריך להתפטר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
ייחקר בפעם הרביעית. נתניהו/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי חקירות נתניהו בתיק טובות ההנאה ובפרשת 2,000 יסתיימו בתחילת מרץ, אולם עתה נראה כי החקירות יושלמו לקראת סוף החודש. החוקרים, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, הציגו באחרונה לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומרי החקירה בשתי הפרשות וההתקדמות בהן, וקיבלו הנחיות לביצוע שורת פעולות חקירה. לפי שעה, במשטרה ובפרקליטות סבורים כי חומרי החקירה שנאספו מפלילים את נתניהו בחשדות המיוחסים לו. עם זאת, ההחלטה על הגשת כתב האישום נופלת לפתחו של מנדלבליט, שיידרש להכריע בנושא בקרוב.

בתוך כך, גורמים במערכת אכיפת החוק העריכו היום כי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יקלו בהליך המשפטי המתנהל נגד ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו. זאת, משום שלטענת גורם המעורה בחקירה, הרו "קידם בצורה משמעותית את חקירות ראש הממשלה".

בחודש שעבר גיבשה המשטרה תשתית ראייתית נגד הרו להעמדתו לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. התיק בעניינו הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לעיון ולהחלטה לגבי המשך ההליך.

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully