וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בפרלמנט האירופי: "נשים צריכות להרוויח פחות כי הן חלשות"

חבר הפרלמנט מפולין הצליח לעורר סערה לאחר שבדיון על שכר נשים טען כי הן "פחות חכמות". חברת פרלמנט מספרד לא נשארה חייבת: "אני יודעת שכואב לך שנשים יכולות לשבת כאן ולייצג את אירופה יחד איתך"

וידאו מתוך אתר CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

חבר בפרלמנט האירופי הצליח לעורר השבוע סערה כשהתבטא במהלך אחד הדיונים נגד נשים. חבר הפרלמנט מפולין, יאנוש קורווין-מיקה, אמר כי "נשים חייבות להרוויח פחות מגברים, משום שהן חלשות יותר, קטנות יותר ופחות חכמות" בדיון על שכר נשים במשק. עוד הוא הוסיף בניסיון לבסס את עמדתו: "אתם יודעים מה המיקום הכי גבוה של אישה באולימפיאדת הפיזיקה בפולין? 800. אתם יודעים כמה נשים בין מאה שחקני השחמט הטובים בעולם? אף אחת".

דבריו, שהצליחו להסעיר את יושבי הפרלמנט, עיצבנו במיוחד חברת פרלמנט סוציאליסטית מספרד, אירצ'ה גרסייה פרז, שלא נשארה חייבת. "תראה, לפי התיאוריה שלך אני לא צריכה להיות כאן, ברגע זה, כחברה בפרלמנט הזה", ענתה לו. "אני יודעת שזה כואב לך ומדאיג אותך שהיום נשים יכולות לשבת כאן ולייצג אזרחים באירופה יחד איתך. אני כאן כדי להגן על כל נשות אירופה מגברים כמוך".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"אווירה של הפחדה": החשש של טראמפ מהדלפות מטלטל את הבית הלבן
החשדות התאמתו: שרידי מאות פעוטות התגלו בבית יתומים נטוש באירלנד
לראשונה מתחילת הקרב על מוסול: 12 נפגעו במתקפה בנשק כימי

חבר בפרלמנט האירופי מפולין יאנוש קורווין-מיקה. AP
מסתבך סדרתי. קורווין-מיקה/AP

נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טייאני פתח בחקירה, כדי לברר אם ההתבטאות מפרה את כללי הארגון ואף דחק בהטלת סנקציות כלפי קורווין-מיקה נוכח "ההערה המבישה שלו". בחקירתו יבחן טייאני אם חלה הפקה של סעיף 11 של כללי הפרלמנט, שקובע כי על חברי הפרלמנט "לנהוג בכבוד הדדי ולהימנע מהשמצה, גזענות ושנאת זרים". לו יתברר כי קורווין-מיקה הפר את כללי הארגון, הוא יעמוד בפני עונש שיכול לנוע בין נזיפה, קנס ועד השעיה.

זו לא הפעם הראשונה שקורווין-מיקה, המשתייך למפלגת ימין קיצון, מסתבך. בשנה שעברה הוא נקנס והושעה לחמישה ימים לאחר שהשווה בין זרם המהגרים שמגיע לאירופה לצואה. ב-2015 הוא הושעה לעשרה ימים לאחר שהצדיע במועל יד במהלך אחד הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully