וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשדות התאמתו: שרידי מאות פעוטות התגלו בבית יתומים נטוש באירלנד

גילוי השרידים החדשים מאשר את הערכת ועדת החקירה שמונתה לפני שלוש שנים לבדיקת המוסד, כי במקום נטמנו גופותיהם של 800 ילדים שנולדו מחוץ לנישואין. בדיקות DNA אישרו כי הגופות שייכות לילדים שמתו בעשור האחרון לפעילות המוסד, שנסגר ב-1961

בית קברות - אילוסטרציה. ShutterStock
14 מוסדות דומים פעלו ברחבי אירלנד. אילוסטרציה/ShutterStock

מבנה תת-קרקעי ובו שרידי גופותיהם של מאות פעוטות נחשף אתמול (שישי) במחוז גאלווי שבמערב אירלנד. זאת, במסגרת עבודתה של ועדת חקירה בראשות שופט, שמונתה בשנת 2014 לחקור את היעלמותם של 800 תינוקות ופעוטות שנולדו מחוץ לנישואים ונמסרו למוסד, שנוהל בידי מסדר נזירות קתולי בשם בון סקור, בעיר טואם. המבנה בן 20 החדרים, שקיומו נחשף היום, התגלה לאחר חפירות שהחלו בשטח המוסד בחודש נובמבר האחרון בהמשך לחשיפתן של מאות גופות אחרות שנטמנו בבורות, לפני כשלוש שנים.

בדיקות DNA שנעשו לשרידי הגופות גילו כי הן שייכות לתינוקות ופעוטות בני תשעה חודשים עד שלוש שנים, שמתו במהלך שנות החמישים של המאה הקודמת. בית היתומים, אחד מ-14 מוסדות דומים במדינה, פעל בין השנים 1925 ל-1961. בעבר נמצאו בקרבתו שרידי עצמות אדם, אך תושבי האזור העלו סברות כי מדובר בגופות ישנות יותר, של קורבנות הרעב הגדול של המאה ה-19 או של אנשים שמתו בנסיבות אחרות.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי טלפונים או מיילים: טראמפ מטלטל את הבית הלבן
לראשונה מתחילת הקרב על מוסול: 12 נפגעו במתקפה בנשק כימי
מתיחות בין טורקיה לגרמניה: "ברלין צריכה ללמוד איך להתנהג"

קתרין קורלס בשטח בית היתומים בטואם

(מתוך חשבון הטוויטר של מארק קלי, מהמרכז האירי לזכויות אדם)

בדיקות ה-DNA וחשיפת קבר האחים במבנה החדש מוכיחים את השערתה של ההיסטוריונית קתרין קורלס, החוקרת את בית היתומים, כי הגופות שנמצאו באזור שייכות לילדים ששהו במוסד. בריאיון שהעניקה ל"וושינגטון פוסט" לאחר גילוי הגופות בבורות ביוני 2014 אמרה קורלס כי נשים שילדו מחוץ לנישואין באירלנד נרדפו על ידי הממסד הדתי והוקעו על ידי החברה.

"כשהן נכנסו להיריון הן נודו לחלוטין", סיפרה אז. "המשפחות פחדו שהשכנים יגלו, משום שאז להיכנס להיריון מחוץ לנישואים היה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות. זה היה הפשע הכי גדול שאישה יכלה לבצע - אפילו שבחלק גדול מהמקרים זה קרה כתוצאה מאונס". עבודת ועדת החקירה החלה לאחר שקורלס איתרה מסמכים של 800 ילדים ששהו בבית היתומים במהלך שנות פעילותו, אך הצליחה למצוא רישומי קבורה של ילד אחד בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully