וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבתים בעפרה נהרסו – אך יחידות הדיור החדשות כבר בקנה

1.3.2017 / 0:23

אם במאחז עמונה היה מאבק עיקש בניסיון לשנות את המציאות, תושבי עפרה הבינו מההתחלה שמדובר בקרב אבוד והכינו את הקרקע ליום שאחרי. בשבוע הבא כבר תונח אבן הפינה לבניית 90 יחידות חדשות - ועשרות נוספות בשלבי תכנון

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

פינוי תשעה הבתים בהתנחלות עפרה נגמר אתמול (רביעי) באופן רשמי עם הריסת הבית האחרון, אולם בקרב התושבים מסתמנת אופטימיות זהירה לקראת הרחבת ההתנחלות כבר בשבוע הבא. אם בפינוי מאחז עמונה נראה מאבק נחוש וניסיון לשנות את המציאות בפועל, בעפרה הסיפור היה שונה לגמרי, מאחר שהתושבים – גם אם נאבקו – הבינו כי עליהם להכין את הקרקע מבעוד מועד ליום שאחרי. המוטו של מטה הפעולה בעפרה לא היה למנוע את הריסת תשעת הבתים - היה ברור להם שמדובר בקרב אבוד - אלא הסדרת ההתנחלות והסדרת כלל ההתיישבות בגדה.

כבר בשבוע הבא יקיימו התושבים טקס הנחת אבן פינה לשכונה של 90 יחידות דיור חדשות, ולדברי חלקם כבר קיימת תכנית ל-60 יחידות נוספות והיא בשלבי תכנון. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעו לאחרונה על קידומן של כמה אלפי יחידות דיור בשטחים.

עוד בנושא:
החל הרס הבתים בעפרה; הושלם פינוי המתבצרים מהמבנה האחרון
בג"ץ: הבתים בעפרה ייהרסו ולא ייאטמו - חוק ההסדרה לא חל עליהם
מבלי לשחזר את מראות עמונה, בעפרה מתכוננים לקרב האבוד על הבית

פינוי הנערים המתבצרים על גג מבנה בעופרה, 1 במרץ 2017. טל אנגלנדר
הריסות הבתים בעפרה/טל אנגלנדר
פינוי בית משפחת כפיר הבית  האחרון בו מתבצרים בהתנחלות עפרה מתנגדי הפינוי של תשעת הבתים, 28 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
פינוי הבתים, שלישי/ראובן קסטרו

ההריסה של הבתים בעפרה סוגרת תקופה של כמה פסקי דין ופינויים, תוצאה של הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות. קדמה לה לאחרונה פינויו של המאחז בלתי חוקי עמונה. לאחר מכן ניתן פסק דין לפינוי כמה מבנים במאחז תפוח מערב בשומרון, אך בשל העובדה כי המועצה התחייבה להזיז את המבנים ממקומם, דומה שלא יהיה פינוי.

בהסתכלות אחורה, קדמו למאורעות השבועות האחרונים כמה פינויים גדולים יותר - גבעת האולפנה בבית אל, במגרון, ועוד כמה פינויים של מבנים במאחזים לא חוקיים. הפינוי הבא שצפוי להגיע הוא בשכונת נתיב האבות שבגוש עציון, שעל פי פסק הדין של שופטי בג"ץ אמור להתבצע עד מרץ 2018 והוא כולל 17 בתים. הפינוי הבא יסתום את הגולל, לעת עתה, על פינויים בהתנחלויות.

הפריצה לבית משפחת כפיר הבית האחרון בו מתבצרים בהתנחלות עפרה מתנגדי הפינוי של תשעת הבתים, 28 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
פינוי פעילים מהבית האחרון בעפרה, שלישי/נועם מושקוביץ

בצנרת קיימות עוד עתירות שטרם ניתן בהם פסק דין, ומפלגות הימין נחושות להכניס לתוקף את חוק ההסדרה, אך עתידו החוק לוט בערפל מכיוון שעתירה אחת כבר הוגשה נגדו - ועל פי הערכות בשבוע הבא תוגש עתירה נוספת. אף שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי לא יגבה את המדינה בנושא, אצל המתנחלים קיימת אופטימיות זהירה שבג"ץ לא ילך נגד עמדת המחוקקים.

כבר הערב יצאו תושבי עפרה בקמפיין תחת הכותרת "עפרה דורשת הסדרה". בקמפיין מככבים ראש הממשלה נתניהו והשרים נפתלי בנט ואיילת שקד. עוד כתוב על מודעות הקמפיין "מהריסה להסדרה - אין אילוצים, אין תירוצים", "הגיע הזמן לעבור מהריסה לבנייה והסדרה", "חוק ההסדרה חוקק בכנסת, אך טרם יושם בפועל. עליכם האחריות להפעילו מיד".

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully