וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה מגיב לנתניהו: "להתמקד בהפקת לקחים – לא בהשמצות"

28.2.2017 / 14:49

בהודעה מטעם משרד המבקר, רגע לפני פרסום הדוח על מבצע "צוק איתן", נמסר כי "מבקר המדינה נתון במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה. הביקורת נעשתה באמינות וללא משוא פנים". אתמול תקף נתניהו: "בניגוד למבקר, אני מגבה את המערכת הצבאית"

משדר מיוחד מאולפן וואלה! NEWS:

LIVE

דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז, פרסם היום (שלישי) הודעה לקראת פרסומם הצפוי בהמשך היום של שני פרקים מדוח המבקר לגבי מבצע "צוק איתן", שכבר זכו לביקורת מצד גורמים מדיניים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "חיוני ביותר שהדרג המדיני, וכן גורמים נוספים במערכת הפוליטית כמו גם צה"ל והמערכת הביטחונית, יתמקדו בלימוד הדוח ובהפקת לקחים ממנו ולא בהשמצות", מסר רז.

לדבריו, מוטב לנהוג כך כדי "לשפר את תהליכי העבודה בכל הרמות, במטרה להיערך טוב יותר לאיומים קיימים ומתפתחים ולמערכה צבאית שעלולה לפרוץ, אף ללא התראה מוקדמת". בהודעה משרד המבקר הובהר כי "גם המבוקרים יודעים היטב כי הביקורת נעשתה בהתאם לחוק, על ידי צוותי ביקורת מיומנים ומקצועיים - באמינות, ביסודיות וללא כל משוא פנים".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פרסום דוח "צוק איתן": נתניהו יתייצב בוועדה לביקורת המדינה
המשפחות השכולות מצפות לדוח: "אנחנו רוצים לקרוא ולהבין"
בעוטף עזה ממתינים לדוח המבקר: "חשוב לדעת שהפיקו לקחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. רויטרס
"ניסיון להרתיע את מוסד המבקר". נתניהו/רויטרס

"הדוח חושף ליקויים מהותיים בהתנהלות הקבינט המדיני-בטחוני, שהעומד בראשו הוא ראש הממשלה, וכן חושף ליקויים משמעותיים בהתמודדות של צה"ל עם איום המנהרות-במישור המודיעיני, בבניית הכוח והפעלתו ובמישור הטכנולוגי", הבהיר רז. "למרות זאת, מוסד מבקר המדינה ומבקר המדינה עצמו, נתונים בתקופה האחרונה במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה, בעיקר מצד המערכת הפוליטית, שנועדו כנראה להרתיע את מוסד המבקר ולפגוע במעמדו כפי שהוגדר בחוק יסוד".

עוד הודגש בהודעה מטעם משרדו של מבקר המדינה יוסף שפירא כי במבוא לדוח כתב המבקר: "עוז רוחם, תושייתם ויוזמתם של המפקדים והחיילים אפשרו לצה"ל להילחם במרחב רווי המנהרות ברצועת עזה, לחתור למילוי משימתם, לטפל כמיטב יכולתם במנהרות ולהגיע להישגים שהושגו במבצע זה". זאת, לטענת המבקר, בניגוד לטענותיו של נתניהו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
"הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדוח המבקר". שפירא/ראובן קסטרו

אתמול תקף נתניהו את מבקר המדינה, וטען כי "אף קבינט לא היה מעודכן יותר מהקבינט המדיני-ביטחוני בזמן המבצע". לדבריו, בישיבת סיעת הליכוד, "בניגוד למבקר המדינה – אני מגבה את המערכת הצבאית. לא נקבל טפטופים ונגן על כל ירי. כך עשינו היום וכך נעשה גם בהמשך". הוא הוסיף, בעקיצה: "כשנכנסים לקבינט צריך להשאיר בחוץ את הטלפון הסלולרי, את הפוליטיקה הקטנה ואינטרסים אישיים".

"הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדוח המבקר ואנחנו מיישמים אותם בלי הכרזות ובלי הצהרות לתקשורת, אלא ביסודיות, בהתמדה ובשקט", עוד טען נתניהו. "ועיקרון נוסף שאנחנו מיישמים תחת הנהגתי: אנחנו מגיבים על כל ירי לשטחנו". לדבריו, "אני מגבה את ראשי צה"ל, שב"כ ומערכת הביטחון - ששמרו ושומרים על אזרחי מדינת ישראל. הלוחמים והמפקדים שלנו נלחמו בחירוף נפש, ועם ישראל גאה בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully