וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות השכולות מצפות לדוח: "הכאב גדול, אנחנו רוצים לקרוא ולהבין"

28.2.2017 / 12:15

אחיו של ליאל גדעוני, שנהרג בהיתקלות ברפיח במבצע "צוק איתן", טען כי ההתייחסויות לדוח המבקר לפני פרסומו הן "פוליטיקה זולה וניצול ציני של המצב". אביו של רס"ן בניה שראל: "לא נכון לתלות את הקצינים בכיכר העיר"

עריכה: ניר חן.

(בווידאו: הפצוע הקשה ביותר מעופרת יצוקה נגד דוח המבקר)

השבועות האחרונים היו טעונים בהתכתשויות פוליטיות וכיפופי ידיים בין המערכת הביטחונית לפוליטית, לקראת פרסום פרקי דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", שייחשפו היום (שלישי) לציבור. ואולם, רגע לפני פרסום הדוח יש שמצפים לו מנקודת מבט שונה לגמרי – המשפחות השכולות של חללי המבצע.

"כל התייחסות למה שעתיד להתפרסם בדוח היא פוליטיקה זולה", אמר לוואלה! NEWS ציון גדעוני, אחיו של ליאל גדעוני, לוחם בסיירת גבעתי מירושלים שנהרג בהיתקלות עם מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ברפיח, שבדרום הרצועה. "אנחנו מגיעים למועד פרסום הדוח בציפייה כדי לקרוא ולהבין. בסופו של דבר, נפילתו של ליאל קשורה באופן ישיר לנושא המנהרות". לדבריו, "זה כבר לא ישנה הרבה, אבל חשוב לשמוע איך התנהל המבצע".

ביחס להתבטאויותיהם של מפקדי המבצע, השרים וחברי הקבינט לעיקרי הדוח וכשלי המבצע שכבר פורסמו, אמר גדעוני כי "כל עוד לא ראינו את הדוח בעצמנו ולא נתנו לדברים את הפרשנות שלנו זאת פוליטיקה זולה – כל אחד מהמתבטאים מנסה למנף את עצמו. מדובר בניצול ציני של המצב. הכאב שלנו הוא כזה גדול, שזה פשוט לא רלוונטי, זה לא משנה את התחושות שלנו".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "בניגוד למבקר המדינה - אני מגבה את המערכת הצבאית"
שר בכיר לשעבר עוקץ: "לא שמעתי שיקולים מדיניים בקבינט בצוק איתן"
גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"

סמל-ראשון ליאל גדעוני. באדיבות המשפחה
"נפילתו של ליאל קשורה באופן ישיר לנושא המנהרות". גדעוני/באדיבות המשפחה

"אין לנו כעס כלפי מפקדי המבצע ומקבלי ההחלטות, אם הטעויות נבעו לא מרשלנות", אמר לוואלה! NEWS שלום שראל, אביו של רס"ן בניה שראל, מפקד סיירת גבעתי שנהרג באותה היתקלות ברפיח באוגוסט 2014 . "אמנם יש לנו אכזבה על ההתגוששות הפוליטית עכשיו, שכל צד לוקח אליו את מסקנות הדוח, אבל אנחנו מבינים מראש שמי שלא עושה – לא טועה, ברור לנו שמי שעושה יכול גם לפעמים לטעות", הוסיף האב.

לטענתו, "בכל מלחמה מתרחשות טעויות. אני בטוח שבניה, מפקדיו חבריו ופקודיו עשו את המקסימום כדי לנצח במבצע". הוא הוסיף: "לא נכון לתלות את הקצינים בכיכר העיר. בני וכל חבריו יצאו למבצע במסירות באלטרואיזם גמור, כשהמטרה העיקרית היא הקיום שלנו כאן".

ואולם, שראל מותח ביקורת על מועד פרסום הדוח וההד התקשורתי שלווה אליו. "יש לנו אכזבה מסוימת על עצם הפרסום", אמר. "אנחנו כאומה נגררים אחרי סיפוק של סקרנות כזאת אחרת ולא משכילים להבין מה שאולי השכלנו להבין בעבר, שיש דברים שצריך לעשות ברצינות ובשקט, ולא להפוך כל דבר לסאגה תקשורתית".

רב סרן בניה שראל , קצין חטיבת גבעתי שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
"עשו את המקסימום כדי לנצח במבצע". בניה שראל/באדיבות המשפחה

דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" שיפורסם היום צפוי לעורר מחדש את העימות הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. הדוח יכלול את שני הפרקים המרכזיים על המבצע: תהליכי קבלת ההחלטות בקבינט לפני המבצע ובמהלכו, וההתמודדות עם איום המנהרות. על פי גורמים בכירים במערכת הפוליטית שנחשפו אליו, הוא כולל ביקורת קשה על הדרג המדיני והצבאי, ובמיוחד על נתניהו, שר הביטחון דאז משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ.

במערכת הפוליטית מצפים בדריכות מתוחה לפרסום שיכריע בקרב הגרסאות הקשה בקבינט המדיני-ביטחוני המתנהל מאז המבצע. מהצד האחד עומדים בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד שטענו כי איום המנהרות לא עלה לדיונים בפורום הבכיר. ומהצד האחר נמצאים נתניהו ויעלון שדחו את הטענות שלפיהן, לא נערכו לאיום המנהרות וטענו כי הן "הפוכות מהאמת". הדוח צפוי לדחות את גרסתו של נתניהו שלפיה, הקבינט עודכן והוכן כראוי על איום המנהרות ושהתקיימו בנושא דיונים רבים, ולאמץ את גרסת בנט שלפיה, הפורום לא עודכן בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully