וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: ועדת הכנסת תתכנס לדיון על הדחת ח"כ גטאס

27.2.2017 / 14:25

כינוס הוועדה ביום חמישי הבא מתאפשר לאחר שהשר אלקין העביר ליו"ר הכנסת 71 חתימות של חברי הכנסת, הנדרשות לצורך ההליך. אחרי ההצבעה, המליאה תכריע על עתיד הח"כ המואשם בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים

צילום: ערוץ 10

ועדת הכנסת תתכנס ביום חמישי הבא לדיון על הדחת ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), המואשם בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא. הוועדה תתכנס לאחר שהשר להגנת הסביבה זאב אלקין העביר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין 71 חתימות של חברי כנסת הנדרשות להליך.

החוק קובע כי על יו"ר ועדת הכנסת להודיע עשרה ימים מראש על מועד קיום הדיון בבקשת ההדחה. אחרי שתצביע הוועדה על ההדחה, ההכרעה הסופית תחזור למליאת הכנסת שבה תידרש תמיכה של 90 ח"כים לצורך הדחה סופית של גטאס.

עוד בנושא:
תיעוד: כך הבריח גטאס את הטלפונים לאסיר הביטחוני בכלא
גטאס יודח? יש עתיד תומכת בחוק ההדחה, חופש הצבעה במחנה הציוני
ח"כ גטאס נחקר באזהרה בחשד לעבירות זיוף ומרמה בפרשת בל"ד

חבר הכנסת באסל גטאס בהארכת המעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 26 דצמבר 2016. מגד גוזני
גטאס בבית המשפט, דצמבר/מגד גוזני

בינואר אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד גטאס, שנעצר בדצמבר 2016 בחשד שהבריח טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. לפי כתב האישום, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים. במהלך דצמבר הוא נפגש עם אסעד דקה, אחיו של ואליד דקה, שנושא עונש מאסר של 31 שנה בגין חטיפה ורצח חייל צה"ל משה תמם ב-1984, ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא.

גטאס, נכתב בכתב האישום, ביקר את דקה במסגרת ביקור שנועד לוודא את תנאי כליאתו של האסיר. לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק, שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הח"כ הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. הח"כ טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully