וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, שועל לפניך: היוזמה החדשה להגנה על חיות הבר בכבישים

27.2.2017 / 12:18

יוזמה חדשה, פרי שיתוף פעולה בין אפליקציית "וויז" לחברה להגנת הטבע, נועדה להפחית את דריסת חיות הבר, שחלקן בסכנת הכחדה, והמשתמשים יתבקשו לדווח על חיות פגועות. "חציית כביש לעתים קרובות עלולה להסתיים במוות"

מעברי חצייה בטוחים לחיות בר - אטלס הכבישים האדומים לחיות בר. עידן ידין, רשות הטבע והגנים
"חציית כביש עלולה להסתיים במוות". דורבן צילום: רשות הטבע והגנים)/רשות הטבע והגנים, עידן ידין

שיתוף פעולה ייחודי של החברה להגנת הטבע ויישומון Waze הוליד יוזמה חלוצית למיפוי הכבישים המסוכנים לבעלי החיים, שבסופו יושק אטלס "הכבישים האדומים" לחיות הבר. אחרי פיילוט שנערך בחודשים האחרונים, המיזם יושק בימים הקרובים, לרגל היום הבינלאומי של האו"ם לחיות הבר, שיצוין ביום שישי הקרוב.

הנהגים והנוסעים יתבקשו לדווח באפליקציה על חיות בר דרוסות מחוץ לשטח העירוני, על מנת למפות את הכבישים המסוכנים לבעלי החיים ולפעול להסדרת מעברים בטוחים לחיות הבר, כדי למנוע את הפגיעה בהם ולהוריד את מספר הנדרסים.

מהדיווחים שיתקבלו דרך האפליקציה, תחת אופציית "דיווח" - "סכנה" - "על הכביש/בשולי הכביש" - "בעל חיים", תמפה החברה את הכבישים המסוכנים. בעזרת תצפיות ומצלמות מעקב ינסו היוזמים להבין לעומק אילו בעלי חיים נדרסים, מהם הגורמים לכך ומה ניתן לעשות כדי להפחית את מספרם.

עוד בוואלה! NEWS:
התגלית של נאס"א העלתה מחדש את השאלה: אולי "הם" כבר כאן?
תיעוד מדהים: צפו בריקוד הזרזירים בשמי הנגב המערבי
צעירים מהצפון חשודים שגנבו כלבים מבעליהם - ודרשו כופר להחזרתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשים מתבקשים לדווח על חיות בר שנפגעו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמוליק ידוב, מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע, התייחס ליוזמה ואמר כי בפיתוח התשתיות בארץ יש לחשוב גם על בעלי החיים. "אלפי קילומטרים של כבישים מאפשרים לנו בני האדם לנוע בנוחות ממקום למקום, אך מה לגבי חיות הבר? תשתיות התחבורה מהוות אתגר וסכנה לאוכלוסיות רבות של חיות בר. עבור צבאים, דרבנים, גיריות, צבים, צבועים, לוטרות ומינים רבים אחרים, חציית כביש לעיתים קרובות עלולה להסתיים במוות".

עוד הוסיף ידוב כי "קיטוע האוכלוסיות זו מזו יוצר בעיה דמוגרפית וגנטית לאוכלוסיות רבות של בעלי חיים ולפגיעה בהישרדותם ארוכת הטווח. המודעות הגוברת לקושי ולסיכון הקיים לבעלי חיים כתוצאה מכבישים, הביאה את המתכננים להוסיף ולבנות מעברים מיוחדים עבור בעלי חיים בכבישים חדשים, או כאלו שעוברים הרחבה ושדרוג, אך עדיין לא ניתנו הפתרונות לעשרות כבישים קיימים ונדרשת הערכה ארוכת טווח לבדיקת יעילותם של מעברים חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מעברי חצייה בטוחים לחיות בר – אטלס הכבישים האדומים לחיות בר - כביש 85. אלבטרוס, מערכת וואלה! NEWS
גשר אקולוגי למעבר בטוח של חיות בר, כביש 85/מערכת וואלה! NEWS, אלבטרוס

מדי שנה נדרסים אלפי בעלי חיים על כבישי ישראל, והתופעה עלולה לאיים על תפוצתן של חיות בר שחלקן נמצאות בסכנת הכחדה. רשות הטבע והגנים מנסה להתמודד בשנים האחרונות עם התופעה הגוברת באמצעות דרישות מוועדות התכנון להתנות מעברי חצייה בטוחים לחיות בר בכבישים עתידיים. כך למשל, חברת כביש 6 הוסיפה שני מעברי חצייה אקולוגיים בחלקים הצפוניים של הכביש. בנוסף, נבנה גשר עילי לחיות בר מעל כביש 70 בסמוך לבת שלמה.

מעברי חצייה בטוחים לחיות בר - אטלס הכבישים האדומים לחיות בר. עידן ידין, רשות הטבע והגנים
רק רוצה לחצות את הכביש. חזיר בר/רשות הטבע והגנים, עידן ידין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully