וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע קריאת צה"ל: אונר"א השעתה עובד בעזה שנבחר להנהגת חמאס

חרף הכחשות יו"ר איגוד העובדים של הסוכנות על קשר כלשהו לארגון הטרור, באונר"א החליטו להשעות אותו לאחר שהתקבל "מידע מהימן ממספר מקורות". מוקדם יותר, בצה"ל קראו לפטרו בטענה ששיקר בנושא במהלך תחקור שעבר

נושא: עצרת 29 שנים להקמת ארגון חמאס ברצועת עזה, 14 בדצמבר 2016. AP
במתפ"ש קראו לאונר"א לפטר את אל-הינדי מיידית/AP

סוכנות אונר"א הודיעה הערב (ראשון) על השעייתו של סוהיל אל-הינדי, יו"ר התאחדות העובדים הערבים בארגון, שנבחר להנהגת חמאס. מאונר"א נמסר כי ההחלטה התקבלה עוד לפני בקשת ישראל לפטר את אל-הינדי. מוקדם יותר היום דרש מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי מהסוכנות "לפטר את העובד שלה, סוהיל אל הינדי, שנבחר להנהגת חמאס". לדבריו, העובד מונה "על אף שנבחר בבחירות האחרונות להנהגת חמאס, ולאחר ששיקר בנושא בתחקור שעבר בסוכנות האו"ם".

הסוכנות, שתפקידה לסייע לפליטים הפלסטינים, ציינה כי ההחלטה התקבלה לפני קריאת צה"ל לפטרו. "לאור חקירה פנימית שערכנו, הונח בפנינו מידע מהימן ממספר מקורות, שהוביל לקבלת ההחלטה להשעות את הינדי, עד אשר יתקבלו מסקנות סופיות בעניינו", מסרה דוברת אונר"א, כריס גאנס. בהצהרת ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נטען שהינדי נבחר להנהגת החמאס בבחירות שנערכו ב-13 בפברואר. "הוא נבחר כחבר חמאס בכיר מג'בליה שבצפון הרצועה. במקביל, כיהן כיו"ר איגוד העובדים הפלסטיניים באונר"א מאז 2012 וכמנהל בית ספר יסודי בעזה", נכתב. "בשל חומרת המצב, האלוף יואב מרדכי, קרא לאונר"א לפטר את הינדי במיידית".

בשבוע שעבר, משרד החוץ השמיע קריאה דומה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, אך באונר"א הכחישו ביום המחרת. "בהתבסס על הבדיקה שערכה הסוכנות עד כה, לא התקבלו כל ראיות הסותרות את הכחשתו של אל-הינדי כי הוא אכן נבחר לתפקיד פוליטי בחמאס", מסרה הסוכנות, שציטטה את עובדו טוען כי "אין לו קשר לנושא". עוד צוין כי בהנהלה "מבהירים באופן קבוע לעובדים כי פעילות כזו נחשבת לבלתי הולמת".

עוד בוואלה! NEWS:
כבר לא מתחת לרדאר: המלחמה המתמשכת של צה"ל במזל"טים
עוד מקרה של השחתת קברים יהודיים בארה"ב: "מחריד, זה חילול המת"
אב החייל שנהרג בתימן סירב לפגוש את טראמפ: "צריך לפתוח בחקירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully