וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב החייל שנהרג בתימן סירב לפגוש את טראמפ: "צריך לפתוח בחקירה"

ביל אוונס, שאיבד את בנו וויליאם במבצע השנוי במחלוקת בחודש שעבר, סיפר כי לא הסכים לשוחח עם הנשיא כשגופת בנו הושבה לארה"ב. "למה היה צריך את המבצע המטופש הזה כשהממשל היה בקושי בן שבוע?"

צילום: טוויטר

אביו של החייל בצבא ארצות הברית שנהרג בפשיטה בתימן בחודש שעבר תקף אתמול (ראשון) את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לאשר את המבצע. ביל אוונס, אביו של וויליאם, לוחם יחידת "אריות הים", אמר בריאיון ל"מיאמי הראלד" כי הוא סירב לשוחח עם טראמפ כשארונו של בנו, שהיה עטוף בדגל ארצות הברית, הובא לבסיס חיל האוויר בדובר.

"אמרתי להם שאני לא רוצה לעשות סצנה בנושא, אבל המצפון שלי לא מאפשר לי לדבר עמו", אמר אביו של הלוחם בריאיון ראשון מאז נהרג בנו בן ה-36 בפעולה הקרקעית נגד לוחמי אל-קאעדה ב-29 בינואר. גורמים אמריקניים שונים אמרו כי המידע המודיעיני לא היה מספיק טוב בטרם אישר טראמפ את המבצע הקרקעי הראשון שלו. בבית הלבן, לעומת זאת, טענו כי הפעולה הייתה מוצלחת.

"אל תסתתרו מאחורי מותו של בני כדי למנוע חקירה. הממשל חייב לבני חקירה", אמר אוונס. "למה היה צריך את המבצע המטופש הזה כשהממשל היה בקושי בן שבוע? במשך השנתיים שקדמו לו, לא היו חיילים על הקרקע בתימן, הכול היה דרך טילים ומל"טים, מאחר שלא הייתה מטרה ששווה חיים של אמריקנים. עכשיו, לפתע פתאום, היינו צריכים את כל המופע הזה?".

לקריאה נוספת:
הפשיטה האמריקנית בתימן: "היעד המרכזי – מנהיג אל-קאעדה"
צבא ארה"ב פרסם סרטון שנתפס בפשיטה בתימן – שהתברר כתיעוד ישן
ירי צלפים, מוקשים וחוסר במודיעין: כך נכשל המבצע הראשון של טראמפ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקלע לחילופי אש עם אל-קאעדה. אוונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שמבקר תכופות את ממשל טראמפ, כינה את המבצע כישלון. הכוחות האמריקניים שנחתו במרכז תימן ספגו אש כבדה מצד כוח גדול מהמצופה של שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב, הנחשבת לזרוע המסוכנת ביותר של הארגון הקיצוני. הלוחמים קראו לסיוע אווירי ואחד מכלי הטיס, אוספרייV-22 , התרסק במהלך הקרב והושמד בידי הכוחות האמריקניים.

עם תום הקרב, התברר כי אוונס נהרג לצד 16 אזרחים מקומיים, שמונה נשים ושמונה ילדים. שלושה לוחמים נוספים ביחידת "אריות הים" נפצעו ושלושה חיילים אמריקנים אחרים נפצעו במהלך התרסקות כלי הטיס.

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully