וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם מרמת גן: "סייעת הכתה את בני בעל המוגבלות ומשכה בשערו"

27.2.2017 / 10:00

לדברי האם, בנה שנמצא על הרצף האוטיסטי, הוא הותקף על ידי הסייעת במהלך פעילות לציון יום המשפחה. "אין מקום לסייעות כאלה במערכת החינוך, ובוודאי שלא עם ילדים על הרצף", טענה. העירייה: לא נמצאה "כל חריגה מהנהלים המקובלים"

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
הסייעת הכחישה וצעקה: "מה אני צריכה את זה?". למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, טליה קדוש

אם לילד בן עשר מרמת טוענת כי בנה, שנמצא על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה, הותקף ביום שישי האחרון על ידי הסייעת בכיתתו בבית הספר היסודי "נטעים" ברמת גן. לדברי האם, שנכחה בבית הספר באותה העת בפעילות לציון יום המשפחה, הסייעת משכה בחוזקה בשיער של בנה, תלמיד כיתה ד', הכתה אותו ודחפה אותו.

במהלך הפעילות, הוזעקה האם על ידי אותה הסייעת ומורתו, בטענה שבנה נעל את עצמו בחדר השירותים ולא מוכן לצאת. רק לאחר בקשות מצד האם הוא הסכים לצאת, וסיפר לאמו על מקרה התקיפה לכאורה. כשנשאלה על ידי האם, הסייעת טענה כי התלמיד "נוטה לדמיין סיטואציות", הכחישה כל קשר למקרה, וצעקה: "מה אני צריכה את זה? מה אני צריכה שילד ירביץ לי? אני אישה בת 50, למה אני צריכה לקבל מכות?".

עוד בוואלה! NEWS:
דגל פלסטין נתלה בבית ספר במודיעין וגרם לסערה: "דגל טרור"
תושב בת ים חשוד שהטריד מינית עוברת אורח - ותקף את חבריה במסעדה
גידול ענק הוצא ממוחו של ילד שנדבק בטפיל מהכלב המשפחתי

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"הופתענו מאוד מהאירוע החריג הזה"/ראובן קסטרו

לדברי האם, אין זו הפעם הראשונה שבנה, שאינו אלים בדרך כלל לדבריה, חווה מקרה כזה. "כשהילד היה בכיתה א', המורה המחנכת גם התעללה בו פיזית ונפשית, והעדפתי לסגור את זה מול בית הספר", סיפרה. "אני לא חושבת שיש מקום לסייעות כאלה במערכת החינוך, על אחת כמה וכמה עם ילדים על הרצף האוטיסטי".

אם נוספת שנכחה באותה הפעילות סיפרה גם היא כי "הסייעת הכתה את בנה בחוזקה ודחפה אותו. כנראה שלא הפריעה לה שהורים רבים נוכחים בבית הספר". לדברי חברות של אחותו של הילד, שלומדת גם היא באותו בית הספר, "שמענו צעקות והופתענו מאוד מהאירוע החריג הזה. הוא בדרך כלל ילד טוב, וגם אם הפריע למהלך הפעילות זו לא דרך להתנהג".

מעיריית רמת גן, האמונה על הסייעות בבית הספר, נמסר בתגובה: "מיד עם השמע טענות האם, נערך בירור מקיף בנושא, ממנו עולה כי הצוות פעל על פי הנהלים המקובלים וללא כל חריגה מהנדרש במצבים מעין אלה. מעבר לכך, מפאת צנעת הפרט, לא נוכל לפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully