וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול ענק הוצא ממוחו של ילד שנדבק בטפיל מהכלב המשפחתי

הכלב היה נגוע במחלה שיצר טפיל בשם "'אכינוקוקוס", שמועבר באכילת חלקי פנים לא מבושלים של בקר. לאחר שסבל מחולשה בפלג גופו השמאלי התגלתה הציסטה במוחו של הילד, שהוצאה בשלמותה בניתוח נדיר בבית החולים איכילוב בתל אביב

צילום: דוברות איכלוב, עריכה: שניר דבוש

ילד מיישוב בדרום הארץ עבר בשבוע שעבר ניתוח מוח שבמהלכו הוסר ממוחו גידול מסוג ציסטה בגודל עשרה סנטימטרים. מקורו של הגידול בטפיל שהועבר אליו מכלב נגוע.

ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים "דנה-דואק" שבמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, סיפרה על המקרה הנדיר: "מדובר בטפיל בשם 'אכינוקוקוס', שמועבר לבני אדם דרך מגע עם כלב נגוע שנדבק במחלה כתוצאה מאכילת חלקי פנים של כבשים ובקר מזוהמים, ולאחר מכן מפריש את ביצי הטפיל בצואתו. האדם שנדבק מפתח בדרך כלל ציסטות בכבד או בריאות, ולעיתים נדירות באיברים אחרים", הסבירה.

"במקרה הנוכחי הילד פיתח ציסטה במוח, וכשהציסטה גדלה הופיעו תסמינים במקומות שונים בגוף. הילד שחלה פיתח במשך מספר חודשים חולשה מתקדמת בפלג הגוף השמאלי, והדמיית בדיקת MRI העלתה שמדובר בציסטה מוחית גדולה".

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני ופרק מלוכלך בהיסטוריה"
מצילים את טל: יישוב שלם בנגב התגייס כדי לנצח את הסרטן
גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"

ציסטה שהוסרה ממוחו של ילד בדרום הארץ, 26 בפברואר 2017. דוברות בית החולים איכילוב,
הציסטה שהוצאה ממוחו של הילד/דוברות בית החולים איכילוב

בניתוח, שבוצע על ידי פרופסור שלומי קונסטנטיני, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיית ילדים וד"ר יונתן רוט, רופא בכיר במחלקה, הוסרה הציסטה, שגודלה כשל בלון קטן. ד"ר רוט ציין כי "הניתוח היה ייחודי בכך שהייתה חשיבות עליונה להוציא את הציסטה בשלמותה וללא פתיחתה, כדי למנוע פיזור של הטפילים במוח".

עוד הוסיף כי "הניתוח עבר בדיוק לפי התכנון, ועם הסרת הציסטה חל שיפור מידי במצבו של הילד. הוא ימשיך לקבל טיפול תרופתי בלבד נגד הטפיל וישוחרר לביתו במצב מצוין כבר בימים הקרובים".

ד"ר גריסרו הסבירה כיצד אפשר להימנע ממקרים דומים, ואמרה כי "המאכסן העיקרי של הטפיל שממנו נדבקים בדרך כלל בני האדם הוא כלב שנדבק בעצמו מאכילה של איברים פנימיים לא מבושלים של צאן ובקר נגועים. לכן, יש להימנע לחלוטין ממתן מזון כזה לכלבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully