וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל פלסטין נתלה בבית ספר במודיעין וגרם לסערה: "דגל טרור"

26.2.2017 / 21:45

הדגל נתלה במהלך שבוע האומות המאוחדות, יחד עם דגלים רבים נוספים של מדינות החברות בגופי האו"ם. דעות התלמידים היו חצויות, אולם המנהל החליט להסירו. תלמיד שהיה בעד הדגל: "אגן על זכויות האויב שלי בשם הדמוקרטיה"

בית ספר "יחד" במודיעין במסגרת שבוע האומות המאוחדות. פברואר 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של 'הצל', צילום מסך
הדגל בין שאר דגלי המדינות החברות באו"ם/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של 'הצל'

סערה התעוררה השבוע ברשת בעקבות תליית הדגל הפלסטיני בבית הספר "יחד" שבמודיעין, במהלך שבוע האומות המאוחדות, שבו נתלו דגלים רבים המייצגים את המדינות השונות החברות באו"ם. דבר תליית הדגל הגיע לידיעת הגולשים ברשתות החברתיות בעקבות פוסט זועם שהעלה פעיל הימין הקיצוני יואב אליאסי, המוכר בכינויו "הצל", ובו טען כי מדובר ב"דגל הטרור".

"תלמידים בבית ספר 'יחד' במודיעין זעמו שבין יתר דגלי המדינות שנתלו בבית הספר מטעם שיעור במגמת דיפלומטיה, נתלה גם דגל אש"ף", כתב אליאסי. "התלמידים דרשו להסיר את דגל הטרור, אך נתקלו בסירוב אז פנו למנהל שהסיר את הדגל". אליאסי אף צרף הודעה שלטענתו קיבל מאחד התלמידים" "יום ראשון אני מגיע לבית הספר ורואה את זה. למה? זה מה שצריך לראות כשמגיעים לבית הספר? ביקשתי להוריד את דגל פלסטין, אבל אמרו לי בשום פנים ואופן לא לגעת בזה.... פשוט תלשתי אותו. ביזיון. בית ספר 'יחד' מודיעין, אני מתבייש".

"אני תומך בשלום בינינו לבין פלסטין, אני רוצה להפסיק את אמבטיית הדמים שהדור הקודם שלח אותנו לקבל ואם יש לך בעיה עם דגל פלסטין יש לך בעיה איתי"

בתגובה לפוסט, הגן אחד התלמידים על ההחלטה לתלות את הדגל. "אני מי שהגן על הדגל הזה, מי שזעם על ההחלטה להוריד אותו. אני מי שיגן על הזכויות של האויב שלי, לא משנה כמה חרא אני אקבל ממנו, אני מי שמנסה לסיים את סופת ההסתה שקורית פה, אני מי שתומך בדמוקרטיה ובחינוך לערכים, אני מי שתומך בשלום בינינו לבין פלסטין, אני מי שרוצה להפסיק את אמבטיית הדמים שהדור הקודם שלח אותנו לקבל ואם יש לך בעיה עם דגל פלסטין יש לך בעיה איתי, כי לא משנה כמה הדגל הזה מעצבן אותך, יש לו זכות להיות תלוי בוועדה של האו"ם. יש לו זכות להיות קיים, ולך אין זכות להשחית אותו. בבקשה, כולכם, תתבגרו טיפה. אי אפשר להמשיך בדרך של שנאה, אתם מוזמנים לשנוא אותי בכיף, אל תהיו אנשים קטנים ואל תפיצו מלחמות ברשת".

בספטמבר אשתקד אישר האו"ם את הנפתו של הדגל במטה העצרת הכלכלית של הארגון בניו יורק. עוד קודם לכן, בסוף 2012, הכירה העצרת הכללית של האום בפלסטין כמדינה משקיפה שאינה חברה בארגון. באוקטובר 2011 החליטו באונסק"ו לקבל את הרשות הפלסטינית לארגון וכך לראשונה הפכה לחברה באחד ממוסדות האו"ם הרשמיים.

הדגל הפלסטיני מונף לראשונה במטה האו"ם בניו יורק, 30 בספטמבר 2015. AP
הנפת דגל פלסטין לראשונה במטה האו"ם, ספטמבר 2015/AP

מעיריית מודיעין-מכבים-רעות נמסר: "בית הספר אירח בין כתליו את התכנית הארצית, מודל האו"ם. ביום זה צוין יום האו"ם הבינלאומי על ידי התכנית הפועלת בפריסה ארצית, גיאוגרפית ומגזרית. במסגרת הזו עוצבה סביבה שדימתה את הסביבה באו"ם. עם היוודע כי נתלה דגל הרשות הפלסטינית, ולאחר שמספר תלמידים פנו להנהלה ואמרו שהצבת הדגל הפלסטיני פוגעת בהם, אחרי דיון עם התלמידים הדגל הוסר".

מהנהלת בית ספר 'יחד' נמסר: "בית ספר הוא סובלני, המשלב זרמים רבים בתוכו. לאחר שהובן כי דגל הרשות הפלסטינית מעורר כעסים, הוחלט על ידי מנהל בית הספר להסירו. במהלך היום נהנו מאות ילדים - הן מבית הספר והן תלמידים מבתי ספר אחרים - מפעילויות שונות ומגוונות כחלק מיום מודל האו"ם והדמוקרטיה שנערך בבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully