וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעידן טראמפ: איראן עורכת תרגיל ימי ענק במצרי הורמוז

הרפובליקה האסלאמית החלה בתרגיל הימי השנתי שלה, הראשון מאז כניסת הנשיא החדש לבית הלבן. התרגיל יתפרס על אזור של שני מיליון קילומטרים רבועים בים הערבי ובאוקיינוס ההודי הסמוך למצר, אמר מפקד חיל הים האיראני

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של TW, עריכה: שניר דבוש

חיל הים של איראן החל היום (ראשון) בתרגיל הימי השנתי שלו במצרי הורמוז האסטרטגיים. מדובר בתרגיל הראשון שעורכת הרפובליקה האסלאמית מאז השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. הטלוויזיה הרשמית באיראן ציטטה את מפקד חיל הים, האדמירל חביבולה סיירי, אומר כי התרגיל יתפרס על אזור של שני מיליון קילומטרים רבועים בים הערבי ובאוקיינוס ההודי הסמוך למצר.

כשליש מהנפט הנסחר עובר דרך מצר הורמוז, שהפך למוקד של עימותים בין ארצות הברית לאיראן. עם זאת, התרגיל לא כולל את משמרות המהפכה של איראן, הכוח הסמי-צבאי של הרפובליקה שלטענת וושינגטון, מטריד רבות את כלי השיט האמריקניים באזור.הצי החמישי של ארצות הברית, המוצב בבחריין, טרם התייחס לקיומו של התרגיל.

לקריאה נוספת:
המנהיג העליון מאותת לטראמפ: "אף אויב לא ישתק את איראן"
מאות אלפים הפגינו באיראן לציון המהפכה: "לא מפחדים מטראמפ"
איראן לטראמפ: הנשק הגרעיני של ישראל הוא הסכנה הגדולה לעולם

סירות דייגים לצד מכליות דלק, מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, 19 בינואר 2012. Kamran Jebreili, AP
כלי שיט איראניים במצרי הורמוז/AP, Kamran Jebreili

לאחרונה קיימה איראן, לפי דיווחים שונים, סדרת ניסויים בטילים, בהם בליסטיים. טהראן מתעקשת כי הניסויים אינם הפרה של החלטת האו"ם, שכן הטילים לא יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני, ומדובר במערכות הגנה בלבד. בעקבות הניסוי בטיל בליסטי הטילה ארצות הברית סנקציות על 13 בני אדם ו-12 ארגונים הקשורים לאיראן.

עם כניסתו לתפקיד, הכריז טראמפ כי איראן נמצאת תחת אזהרה רשמית בשל הניסויים. הוא הצהיר כי "איראן משחקת באש" ושהוא לא יהיה "נחמד" כמו אובמה. הוא הוסיף כי כל האופציות נמצאות על השולחן.

לפני כשבוע ציינו מאות אלפי איראנים את יום השנה למהפכה האסלאמית. רבבות מפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "מוות לאמריקה" ונשאו בובות בדמותו של טראמפ. בנאום שנשא הנשיא חסן רוחאני לרגל יום המהפכה הבהיר כי ארצו לא חוששת מ"מדיניות חרחור המלחמה" של מדינות זרות. "ישנן דמויות חסרות ניסיון באזור ובאמריקה המאיימות על איראן. עליהן לדעת כי שפת האיומים לא עובדת עלינו", אמר. לדבריו, על המאיימים על ארצו "ללמוד לכבד את איראן ואת אזרחיה". מוקדם יותר החודש טען המנהיג העליון עלי חמינאי כי הרפובליקה האסלאמית אינה מפחדת "מאיומים" אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully