וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים הפגינו באיראן לציון המהפכה: "לא מפחדים מטראמפ"

10.2.2017 / 10:40

אזרחים רבים נהרו לרחובות לאחר קריאתו של המנהיג העליון חמינאי. הנשיא רוחאני: "לא ניכנע לאיומים". המתיחות בין וושינגטון לטהראן התגברה מאז הניסוי הבליסטי שביצעה איראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות אלפי איראנים ציינו הבוקר (שישי) את יום השנה למהפכה האסלאמית ונשבעו אמונים לממסד הדתי ברקע האיומים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מפגינים שהניפו שלטים שעליהם נכתב "מוות לאמריקה" ונשאו בובות בדמותו של טראמפ צעדו אל כיכר החירות בטהראן, לציון הפלתו של השאה הפרו-אמריקני ב-1979.

הנשיא חסן רוחאני הבהיר כי ארצו לא חוששת מ"מדיניות חרחור המלחמה" של מדינות זרות. בנאום לרגל המהפכה אמר רוחאני כי "ישנן דמויות חסרות ניסיון באזור ובאמריקה המאיימות על איראן. עליהן לדעת כי שפת האיומים לא עובדת עלינו". לדבריו, על המאיימים על ארצו "ללמוד לכבד את איראן ואת אזרחיה".

המנהיג העליון עלי חמינאי קרא ביום שלישי לאיראנים להשתתף בהפגנות כדי להראות שהרפובליקה האסלאמית אינה מפחדת "מאיומים" אמריקניים. "אמריקה וטראמפ לא יכולים לעשות דבר. אנחנו מוכנים להקריב את חיינו למען מנהיגנו חמינאי", אמר צעיר איראני לטלוויזיה הממלכתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בובה של טראמפ בהפגנה בטהראן, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

בשבוע שעבר הכריז טראמפ כי איראן נמצאת תחת אזהרה רשמית בשל ניסוי שערכה בטיל בליסטי והטיל סנקציות חדשות על גורמים ועל חברות הקשורים לתכנית הטילים שלה. בטהראן טוענים כי אין מדובר בהפרה של הסכם הגרעין וכי הם ימשיכו בפיתוח הטילים, שלטענתם משמשים למטרות הגנתיות בלבד.

לפי הטלוויזיה הממלכתית, מיליונים השתתפו בהפגנות ברחבי הערים הגדולים וכמיטב המסורת קראו קריאות נגד ארצות הברית וישראל ושרפו את דגליהן. מנגד, רבים ברשתות החברתיות הביעו את התנגדותם לשריפת הדגלים והודו לאמריקנים שהתנגדו לצווי ההגירה של טראמפ שאסרו על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות, בהן איראן. הלילה דחה בית משפט פדרלי את ערעור הבית הלבן ליישום מחדש של התכנית, שצפויה להגיע לפתחו של בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully