וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליברמן מקדם הטבות חדשות לחיילי המילואים

25.2.2017 / 19:37

בין ההטבות שיונחו על שולחן מזכירות הממשלה לקראת אישורן, מתן חצי נקודת זיכוי ממס למפקד מילואים פעיל וסיוע משפטי לחיילי מילואים שפוטרו בשיל שירותים. ליברמן: "צבא חזק מושתת על חיילים שיודעים שהם מוערכים"

צילום: אתר מתאם הפעולות בשטחים, עריכה: ניב מעוז

(השר ליברמן: "אין לישראל כוונה לפתוח בעימות צבאי בעזה", החודש)

ועדת השרים לענייני מילואים בראשות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תתכנס ביום שני הקרוב על מנת לדון בשורה של הצעות למתן הטבות למשרתי המילואים. כבר מחר יונחו על שולחן מזכירות הממשלה הטבות חדשות לקראת אישורן בוועדת השרים. הטבות אלו כוללות מתן חצי נקודת זיכוי ממס למפקד מילואים פעיל במערך הלוחם ומקביליו בזרועות השונות על פי הגדרות צה"ל. התגמול יוענק אחת לשנה ושווי ההטבה הוא כ-1,290 שקלים.

בנוסף לכך, יגבש משרד הביטחון תכנית להרחבת הסיוע המשפטי הניתן כיום לכל חייל מילואים שפוטר בשל שירותו. זאת, בנוסף למצב כיום, לפיו משרד הביטחון וצה"ל מממנים סיוע משפטי חיצוני להגשת תביעות נגד מעסיקים בוועדות התעסוקה של המשרד. נוסף לאלו ובהמשך להחלטת הממשלה ממאי 2016, גובש מסמך משותף למשרדי הממשלה, משרד הביטחון וצה"ל בדבר המענה והמעטפת שתינתן למשרתים ולבני משפחותיהם בגיוס חירום.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מתקפת נחילים, פשיטות על החוף: הכוח הימי הסודי של חיזבאללה
ברקע המתיחות עם חיזבאללה: צה"ל פיזר עשרות מפגינים בגבול לבנון
חנינות וקנסות זעומים: כך הקלו בעונשי חיילים שירו בשבויים ובאזרחים

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. חיילי זרוע היבשה בתרגיל/דובר צה"ל

חוק שירות המילואים מסמיך את הוועדה להביא לאישור הממשלה הצעות להוקרת ותגמול חיילי מילואים בתחומים שונים, על בסיס תקציבם של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. בהנחיית שר הביטחון ליברמן, ריכז וקידם סגן השר אלי בן דהן את עבודת המטה יחד עם נציגי אכ"א, עתכ"א מילואים, קמל"ר, את"ק והמחלקה המשפטית במשרד הביטחון.

ההטבות החדשות מתווספות להחלטת שר הביטחון להגדיל את התגמול למשרתי מילואים עצמאיים ולהעניק להם תוספת של 25% מעבר להכנסתם הממוצעת בעבור כל יום שבו שירתו במילואים. התוספת נועדה לשקלל את ההפסדים שעשויים להיגרם למשרתי המילואים העצמאיים כמו הוצאות קבועות ואובדן הכנסות עתידיות של העסק העצמאי, שאינן מתוגמלות כיום.

שר הביטחון אביגדור ליברמן. אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אתר רשמי
"העם כולו מוקיר את תרומת חיילי המילואים". ליברמן/אתר רשמי, אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים

לדבריו של ליברמן, "זהו צעד נוסף במהלכים שאנו נוקטים לחיזוק חיילי המילואים, כחלק מהתפיסה שצבא חזק מושתת על חיילים הפועלים מתוך תחושת שליחות עמוקה, שיודעים ומרגישים שהם מוערכים ומתוגמלים. אין ספק שהעם כולו מעריך ומוקיר את תרומתם של חיילי המילואים ומחובתנו כממשלה לדאוג שהם ירגישו בכך גם באופן ממשי באמצעות ההטבות הללו".

סגן השר בן דהן, שהופקד על עבודת המטה של המילואים, אמר: "היום אנחנו משנים תפיסה. אנחנו אומרים למילואימניקים וגם לנשותיהם שהחברה הישראלית ונבחרי הציבור מעריכים אותם, ושתרומתם אינה ברורה מאליה. דרשנו ממשרדי הממשלה להחליף דיסקט ולהתחיל לתת יותר לחיילי המילואים ולמשפחותיהם. גייסתי אותם למשימה ולשמחתי הם נענו ברצון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully