וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוכנות הביון של גרמניה ריגלה אחר עיתונאים ברחבי העולם

על פי הדיווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל", סוכנות הביון BND עקבה אחר נתונים שהפיקה מ-50 מספרי טלפון וכתובות מייל של עיתונאים ודסקי חדשות. ברשימת הארגון אנשי תקשורת מה-BBC, "ניו יורק טיימס" ורויטרס

מטה סוכנות הביון הגרמנית BND, ברלין, גרמניה. 2016. GettyImages
מטה ה-BND בברלין/GettyImages

סוכנות הביון הגרמנית BND ריגלה אחר עיתונאים מה-BBC, ניו יורק טיימס, רויטרס וכלי תקשורת נוספים במשך שנים – כך דיווח אתמול (שישי) העיתון הגרמני "דר שפיגל", על בסיס מסמכים שהגיעו לידיו. לפי הדיווח, ה-BND עקבה אחר נתונים שהפיקה מ-50 מספרי טלפון ופקס וכתובות מיילים של עיתונאים או דסקי חדשות מאז 1999.

הרשימה מכילה רק חלק מיעדי התקשורת שלהם האזינה הסוכנות ולא ברור אם המעקב נפסק מאז או נמשך, אמר עיתונאי "דר שפיגל" לסוכנות הידיעות הצרפתית. ברשימה נכללו עשרות מספרי טלפון של תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, במטה המרכזי שלו בלונדון וכן באפגניסטן. מספר טלפון שבו השתמש העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" באפגניסטן נכלל גם הוא ברשימה, כמו גם מספרי טלפון ניידיים ולווייניים של סוכנות הידיעות רויטרס באפגניסטן, פקיסטן וניגריה.

עוד ידיעות מהעולם:
יחידת "פייק ניוז": רוסיה הקימה כוח צבאי להפצת תעמולה
דיווח: "הבית הלבן ביקש מה-FBI להפריך דיווחים על מגעים עם רוסיה"
אחרי כיבוש שדה התעופה: צבא עיראק חדר לקני דאעש במערב מוסול

רשת BBC בלונדון שבבריטניה, 2016. GettyImages
"קוראים לכל הממשלות לכבד את העיתונות החופשית". מטה ה-BBC בלונדון/GettyImages

ארגון זכויות העיתונאים, "עיתונאים ללא גבולות", גינה את המעקב לכאורה ומסר: "מדובר במתקפה מפלצתית על חופש העיתונות". בארגון הביעו חשש מכך שהמעקב יימשך ומסרו כי הם מתכננים תגובה משפטית.

סוכנות הביון סירבה להגיב לדיווח, ודובר רשת ה-BBC מסר בתגובה: "אנו מאוכזבים למשמע הטענות הללו. משימתה של BBC היא להביא חדשות ומידע מדויקים לציבור ברחבי העולם, והעיתונאים שלנו צריכים לפעול בצורה חופשית ובאופן בטוח, עם הגנה מלאה למקורות שלהם. אנו קוראים לכל הממשלות לכבד את פעילותה של העיתונות החופשית".

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully