וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידת "פייק ניוז": רוסיה הקימה כוח צבאי להפצת תעמולה

24.2.2017 / 14:20

שר ההגנה אמר כי היחידה מופקדת על המשימה חזקה ויעילה יותר מבעבר, אך לא פירט מתי היא הוקמה. ההכרזה מגיעה ברקע החשש במערב מהפצת ידיעות כוזבות של הקרמלין כדי להשפיע על הבחירות בהן. "חלק חיוני משדה הקרב המודרני"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא רוסיה הקים יחידה האחראית על הפצת תעמולה, בצעד שצפוי להגביר את החשש במערב מפני מתקפות "הפייק ניוז" בחסות מוסקבה. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר ביום רביעי האחרון במהלך נאום שנשא בפני הדומה, הבית התחתון של הפרלמנט, כי הכוחות המופקדים על המשימה חזקים יותר ויעלים יותר מבעבר.

בצבא רוסיה, כמו בצבאות אחרים בעולם, סבורים כי הפצת תעמולה היא חיונית בשדה הקרב המודרני. פעילותה של מוסקבה בתחום נמצאת תחת זכוכית מגדלת מאז סוכנויות המודיעין בארצות הברית האשימו את הקרמלין בסיוע לדונלד טראמפ בבחירות בנובמבר האחרון. גם סוכנויות מודיעין אירופיות טוענות כי מוסקבה מנסה לערער על הממשלות ביבשת ולהשפיע על מערכות בחירות דרך מתקפות סייבר וחדשות מזויפות. במוסקבה דוחים זאת וטוענים כי הם לא מתערבים בענייניהן של מדינות אחרות.

"על התעמולה להיות חכמה ויעילה", צוטט שויגו על ידי סוכנות הידיעות טאס. הוא לא ציין מתי הוקמה היחידה. ולדימיר שאמנוב, ראש ועדת ההגנה בדומה, צוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס באומרו כי מטרת היחידה היא "להגן על האינטרסים הלאומיים ולנהל לוחמת נגד במרחב המידע". לדבריו, "הקרב על המידע הוא אחד המרכיבים בעימות כולל. לכן, רוסיה החליטה להקים גוף שאחראי לנושא זה".

בשבוע שעבר אמר הגנרל הצ'כי פטר פאבל, שעומד בראש הוועדה הצבאית של נאט"ו, כי רוסיה אחראית להפצת סיפור כוזב שלפיו כוחות גרמניים אנסו נשים בליטא. הוא הזהיר כי על אירופה להתכונן לעוד "פייק ניוז" מסוג זה. שר החוץ של אסטוניה אמר אף הוא כי הוא מצפה לעוד "תעמולה עוינת" מצד רוסיה בשל הזעם שלה על שנאט"ו מגדילה את נוכחותה במדינות הבלטיות הסמוכות לגבולה המערבי.

לקריאה נוספת בנושא
מחשש להתערבות רוסיה: צ'כיה תקים יחידה למלחמה ב"פייק ניוז"
מחשש לבחישה רוסית בבחירות, הולנד חוזרת לספירת קולות ידנית
דיווח: "הבית הלבן ביקש מה-FBI להפריך דיווחים על מגעים עם רוסיה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו במצעד יום הניצחון במרכז מוסקבה, מאי 2016. AP
פוטין ושויגו במצעד לכבוד הניצחון על הנאצים בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully