וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "נהיה המדינה עם מאגר הנשק הגרעיני הגדול בעולם"

24.2.2017 / 0:17

הנשיא אמר בריאיון לרויטרס כי וושינגטון "נחלשה" בתחום הגרעין. לדבריו, הוא "כועס מאוד" על קוריאה הצפונית ועל הממשל הסיני "לשים סוף לסכנה". על פתרון שתי המדינות: "זה פשוט מאוד - אני בעד מה ששני הצדדים רוצים"

צילום: רויטרס

(טראמפ בעצרת בפלורידה, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מתכוון להרחיב את מאגר הנשק הגרעיני של מדינתו. בדברים שאמר בלשכתו בחדר הסגלגל שבבית הלבן, הבהיר טראמפ כי הוא יפעל על מנת לקבע את עליונותה של וושינגטון כמעצמה גרעינית, וטען כי היא "נחלשה ביכולת גרעינית" בעת האחרונה.

בהתייחסות הראשונה שלו לסוגיית הגרעין מאז כניסתו לבית הלבן לפני מעט יותר מחודש, אמר: "זה יהיה נהדר, ממש חלום, אם לאף מדינה לא יהיה גרעין, אבל אם למדינות יש גרעין, אנחנו נהיה בראש הרשימה". טראמפ הבהירו: "אנחנו לא הולכים להשתרך מאחורי אף מדינה, גם את זו מדינה ידידותית, בעוצמתנו הגרעינית". להערכת "קרן פלושייר", מכון מחקר בתחום הגרעין, רוסיה מחזיקה ב-7,300 ראשי קרב גרעיניים, בעוד לארצות הברית יש 6,970.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"
טראמפ נסוג מ"חוק השירותים" של אובמה למען הטרנסג'נדרים
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון לרויטרס, הבית הלבן, 23 בפברואר 2017. רויטרס
"לא נהיה אחרי אף מדינה". טראמפ בבית הלבן, אתמול/רויטרס

"אני אוהב את הרעיון של פתרון שתי המדינות, אבל בסופו של דבר אני אוהב את מה ששני הצדדים רוצים", הבהיר טראמפ, בנוגע להתייחסותו לעתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אני חושב שזה היה ממש פשוט. יש כאלה שסיקרו את זה באופן הוגן, אחרים לא".

לדבריו, "זה מאוד פשוט – אני אוהב את הרעיון של פתרון שתי המדינות". עם זאת, הוא הבהיר: "אנשים דיברו על זה במשך כל כך הרבה שנים, ועד כה זה לא עבד. אבל אני מרוצה עם מה ששני הצדדים רוצים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון לרויטרס, הבית הלבן, 23 בפברואר 2017. רויטרס
"אם וכאשר" ייפגש עם פוטין. טראמפ בבית הלבן, אתמול/רויטרס

טראמפ הוסיף כי הוא "כועס מאוד" על קוריאה הצפונית בשל ניסויי השיגורים האחרונים שביצעה בטילים בליסטיים, והציע להאיץ את הצבתן של מערכות הגנה מפני טילים בשטחן של בעלות בריתה של וושינגטון באזור, כמו יפן וקוריאה הדרומית. עם זאת, הוא לא שלל פגישה עתידית עם המנהיג הקוריאני קים ג'ונג און. "זה מאוחר מאוד", הסביר, "למען האמת, היה צריך לטפל בזה בזמן ממשל אובמה".

לדבריו, סין יכולה להתמודד עם האיום הביטחוני מפיונגיאנג "מאוד בקלות, אם הם רוצים", והוסיף לקריאות על בייג'ינג להפעיל לחץ נוסף על בעלת בריתה. "נראה מה קורה, אבל זה מצב מאוד מסוכן, שסין יכולה לדעתי לסיים במהירות", הוסיף. הוא הבהיר: "היו לי שיחות טובות מאוד עם הנשיא שי, אבל אני חושב שיש לנו בעיה מאוד גדולה ומאוד מסוכנת עבור העולם עם קוריאה הצפונית. אני חושב שלסין יש השפעה אדירה על קוריאה הצפונית. בין אם הם אומרים את זה או לא, זה תלוי בהם, אבל יש להם שליטה עצומה בקוריאה הצפונית".

כמו כן, טראמפ התייחס להצבתם של טילי שיוט רוסיים, בניגוד להסכם ותיק בין ארצות הברית לרוסיה לריסון תפוצת נשק, ואמר כי ידון עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בכך "אם וכאשר" הם ייפגשו. בנושא אחר, הנשיא אמר כי ממשלו יתמודד עם שינוי מערכת המסים רק לאחר שיושלם הליך ההחלפה של מערכת ביטוח הבריאות הציבורית שיישם קודמו בתפקיד, ברק אובמה.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully