וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה זועמת על סין: "משתפת פעולה עם אויבינו"

23.2.2017 / 16:45

במתקפה חריגה של פיונגיאנג נגד בעלת בריתה היחידה לא צוין שמה המפורש, אך לא נותר מקום לספק. זאת בשל החלטת סין לעצור את יבוא הפחם כעונש על הניסוי. "שכנה המכנה את עצמה ידידה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

קוריאה הצפונית תקפה היום (חמישי) בצורה חריגה את סין, אחת מבעלות בריתה הבודדות, והאשימה אותו בכך שהיא "רוקדת לפי החליל" של ארצות הברית. זאת לאחר שבייג'ינג עצרה ביום שבת את ייבוא הפחם מהמדינה הקומוניסטית בשל תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. היום הכחיש משרד ההגנה בבייג'ינג כי צבא סין שלח כוחות לגבול עם קוריאה הצפונית ברקע המתיחות.

סוכנות הידיעות של המשטר לא ציינה את שמה של סין במפורש, אך לא הותירה מקום לספק כשהאשימה "מדינה שכנה" בשיתוף פעולה עם אויבות המדינה "במטרה להפיל את הסדר החברתי שלה". אותה מדינה, האשימה הסוכנות, "המציגה את עצמה כמעצמה, רוקדת לפי החליל של ארצות הברית בעוד היא מתרצת כי אין בכוונתה לפגוע באזרחים החיים ברפובליקה העממית של קוריאה הצפונית, אלא כדי לבחון את תכנית הגרעין שלה".

לקריאה נוספת בנושא
העונש של סין לבעלת בריתה הסוררת: תפסיק לרכוש פחם מצפון קוריאה
קוריאה הצפונית: שיגור הטיל הבליסטי - "חיזק את כוחנו העצום"
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור בטיל בליסטי, 12 בפברואר 2017. רויטרס
זועם על סין. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

ביום שבת הודיעה סין כי לא תייבא עד לסוף השנה פחם מקוריאה הצפונית, מקור הכנסתה העיקרית של המדינה הקומוניסטית המבודדת. ההחלטה התקבלה כשבוע לאחר שפיונגיאנג ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, בהתגרותה הראשונה בקהילה הבינלאומית מאז הושבע לתפקידו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טראמפ הפציר בסין לעשות יותר כדי להפעיל לחץ על קוריאה הצפונית. "מדינה שכנה, שלעתים קרובות מכנה את עצמה 'ידידה', מאיימת שקוריאה תספוג הפסדים גדולים", תקפה סוכנות הידיעות הרשמית בקוריאה הצפונית.

לא רק עם סין קוריאה הצפונית הסתכסכה בימים האחרונים. גם עם מלזיה, ששמרה עמה על יחסים ידודותיים באופן יחסי, היא נקלעה למשבר בעקבות חיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של המנהיג קים ג'ונג און, בנמל התעופה בקואלה לומפור. מלזיה דורשת לחקור כמה צפון קוריאנים בחשד שהיו אחראים להתנקשות, אולם בקוריאה הצפונית דוחים זאת ודורשים את שחרורה המידי של גופתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully