וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתקדם: עיראק כבשה את נמל התעופה של מוסול מדאעש

23.2.2017 / 13:40

כוחות הביטחון השתלטו על המתחם האסטרטגי, שיאפשר להגן על נתיבי האספקה למערב העיר שעוד בשליטת הארגון הקיצוני. המבצע החל עם התקפות אוויריות של הקואליציה האמריקנית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון של עיראק השתלטו היום (חמישי) על שדה התעופה של מוסול והדפו משם את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), זאת במסגרת המבצע לכיבוש חלקה המערבי של העיר. המתקפה על השדה החלה הבוקר, עם הסתערות הכוחות על השדה ועל בסיס צבאי סמוך.

על אף שמסלולי ההמראה בשדה נהרסו על ידי דאעש, הוא עדיין חיוני לאבטחת הנתיבים הדרומיים למערב מוסול. המתקפה החלה לאחר שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה את האזור מהאוויר, ואפשרה לטורי שריון להתקדם אל כניסת השדה.

"כוחות רבים, בהם של המשטרה הפדרלית ושל לוחמה בטרור, פרצו לנמל התעופה מוסול ולמחנה הצבאי גוזלאני", נמסר בהודעה שהוקראה הבוקר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי. "הכוחות שלנו החלו במבצע גדול הבוקר בנמל התעופה של מוסול והבסיס הסמוך כדי לגרום לדאעש לסגת", אמר דובר כוחות הלוחמה בטרור, סבח א-נומן. "אנחנו יכולים לאשר כי נמל התעופה בידינו מבחינה צבאית, וזה עניין של זמן קצר להשתלט עליו במלואו", מסר א-נומן.

לקריאה נוספת:
שיירות טנקים וכוחות חמושים: הקרב על שחרור מוסול
ראש ממשלת עיראק הכריז על תחילת המבצע לשחרור מערב מוסול
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית של צבא עיראק

כוחות הביטחון במהלך קרב עם פעילי דאעש, ממערב מוסול עיראק 23 בפברואר 2017. רויטרס
הפגזה ארטילרית לעבר עמדות של דאעש באזור מוסול, אתמול/רויטרס

מאז נסיגת ארגון דאעש ממזרח מוסול בחודש שעבר ניסו הכוחות העיראקיים לכבוש מחדש את נמל התעופה ואת הבסיס הסמוך שבפרברים הדרומיים של העיר. כיבוש זה יהפוך את האזור לבסיס שממנו ייצאו הכוחות להשתלטות על החלק המערבי של העיר.

נמל התעופה והמתחם הצבאי, הכולל מגרשי אימונים ומשתרע לאורך אזור הסמוך לכביש הראשי המקשר בין בגדאד למוסול, נכבש בידי אנשי דאעש כשהם השתלטו על מוסול ביוני 2014. אובדן מוסול עשוי לסמן את קצה של "החליפות האסלאמית" בעיראק, שהוכרזה מתוך העיר לאחר שהארגון כבש חלקים נרחבים בעיראק ובסוריה.

במבצע לכיבוש מוסול פועלים 100 אלף חיילים עיראקיים, לוחמים כורדיים ומיליציות שיעיות. לפי גורמים צבאיים, הכוחות התקדמו במהירות מאז תחילת השנה, נעזרים בטקטיקות חדשות ותיאום משופר.

(עדכון ראשון: 9:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully