וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית של צבא עיראק

גורמים ביטחוניים מסרו לכלי תקשורת עיראקיים כי מנהיג "המדינה האסלאמית" נפגע בכינוס של בכירי הארגון במערב המדינה, וכנראה פונה לשטח סוריה. גורמים רשמיים אישרו את התקיפה, אך הבהירו: "טרם אומתו הדיווחים על פציעתו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בחודש נובמבר: הקלטה שפרסם אל-בגדאדי)

מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי נפצע במהלך סוף השבוע בתקיפה אווירית, ככל הנראה של צבא עיראק - כך דווח היום (ראשון) בכמה כלי תקשורת עיראקיים מפי גורמים ביטחוניים. על פי הדיווחים, בין היתר באתר "א-סומריה ניוז", ברשת "אל-חר" ובסוכנות הידיעות העיראקית, הוא נפגע באורח שטרם התברר בתקיפה במחוז אנבאר שבמערב עיראק.

אחד מהגורמים מסר כי באותה מתקפה, שכללה לפחות שלוש גיחות, נהרגו עשרות גורמים נוספים מהארגון. בסוכנות הידיעות העיראקית צוטט המומחה הביטחוני פאדל אבו רריף, שטען כי ההתקפה כוונה נגד כמה יעדים באזור הכפרים עכאשאת, א-זלה ואל-עוביידי, שם נערכה פגישה של בכירי דאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח: דאעש מגייס ילדים פליטים בירדן ובלבנון - תמורת כסף ומזון
חמאס מאבד את לוחמי היחידות המובחרות שלו – לטובת דאעש בסיני
מבצע נרחב נגד הטרור: 400 אנשי דאעש נעצרו ברחבי טורקיה

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
נפוצו כבר דיווחים שונים על מצבו. אל-בגדאדי/AP

ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", הנחשבת מזוהה עם ארגון חיזבאללה הנלחם בדאעש בסוריה, דווח כי אותה פגישת בכירים נועדה לבחון את כיווני הפעולה לאחר כיבוש מוסול מידי הארגון על ידי צבא עיראק. כמו כן, דווח כי אל-בגדאדי הועבר לשטח סוריה לאחר המתקפה. גורמים באל-חסכה, אחד ממעוזי דאעש בסוריה, מסרו לרשת "אל-ג'דיד" כי נערכו בעיר לקבלת "גורמים בכירים בארגון", אולם טרם התברר אם אל-בגדאדי ביניהם.

ברכאת עיסאווי, חבר הוועדה לענייני ביטחון בבית הנבחרים המחוזי של אנבאר, אישר כי "מטוסי קרב תקפו פגישה של בכירי דאעש באזור מערב אנבאר, שבה היה נוכח על פי ההערכות אל-בגדאדי". הוא הוסיף כי הדיווחים על פציעתו טרם אומתו, והוסיף כי בכירי הצבא "בוחנים את המידע".

בסוף השנה שעברה נמסרה הערכה רשמית מהפנטגון, לפיה אל-בגדאדי עודנו בחיים, למרות מאמציה המתמשכים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לחסלו. עם זאת, בתקופה האחרונה אל-בגדאדי שמר על פרופיל תקשורתי נמוך, ומקום מושבו לא ברור. מאז הקמתו, פרסם הארגון, שלא ממעט בפעילות ברשתות החברתיות, סרטון אחד בלבד של אל-בגדאדי, בשנת 2014.

על פי מסמך רשמי של ממשלת עיראק, אל-בגדאדי נולד בעיר סמארא שבעיראק בשנת 1971. ככל הנראה, הוא הצטרף להתקוממויות שפרצו במדינה לאחר פלישת ארצות הברית בשנת 2003, ונכלא לתקופה מסוימת בבית כלא אמריקני. לאחרונה הגדילה הממשלה האמריקנית את סכום הפרס הכספי שהיא מציעה על ראשו של אל-בגדאדי, והוא עומד על 25 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully