וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 אלף שקל ללימודי שפה: על מה הוציאו הח"כים את תקציב הקשר עם הבוחר?

22.2.2017 / 17:55

מפירוט ההוצאות שפרסמה הכנסת, עולה כי לא מעט מהתקציב, שנועד לחזק את קשרי חברי הכנסת והציבור, הושקע בדברים מעוררי תמיהה. בין היתר, 38 אלף שקל על דואר ו-19 אלף שקל על כיבוד קל. ומי שיאן ההוצאות השנה?

חבר הכנסת דוד ביטן וחברת הכנסת תמר זנדברג עם חברי כנסת נוספים בארוחה טבעונית במזנון הכנסת לרגל יום זכויות בעלי החיים, 7 בפברואר 2017. רויטל טופיול, מערכת וואלה! NEWS
הח"כים חוגגים בארוחה טבעונית ביום זכויות בעלי החיים בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, רויטל טופיול

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הוא שיאן ההוצאות השנה במסגרת תקציב "הקשר עם הציבור". זוהר הוציא 102,439 שקלים, אם כי הוא לא חרג מהמכסה המגיעה לו. מהנתונים שפרסמה היום (רביעי) הכנסת, עולה כי מתוך הסכום הוציא זוהר 21,640 שקל על "הדפסות ופרסומים", 20,314 שקלים על "אתר אינטרנט ורשתות חברתיות", רכישה של ארבעה מכשירים סלולריים בסכום של 12,249 שקלים ו-3,175 שקלים על "כנס הסברה". במקום השני ממוקמת ח"כ שרן השכל שהוציאה 100,321 שקלים, מתוכם 15,077 על "דואר ומבקרים" ו-16,380 שקלים על "יועץ מקצועי".

חבר הכנסת ה"צנוע" ביותר, שכיהן בכנסת במלוא השנה האחרונה והוציא הכי מעט כסף, הוא ח"כ בני בגין (הליכוד) עם סכום של 2,145 שקלים על "הוצאות תקשורת" מתוך תקציב כולל בסכום של 108,200 שקלים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הטיל המתקדם הושמד: צפו בניסוי היירוט החדש של מערכת "כיפת ברזל"
"השופטים לא הקשיבו": כך שלח מועמד המריבה לעליון שני חפים מפשע למאסר
מנופאי שביקש הפסקה: "המנהל תקף אותי עם אלת בייסבול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקציב הוצאות "קשר עם הציבור" של חברי הכנסת מורכב ממשתנים רבים, הקובעים את סכום התקציב לכל חבר הכנסת בנפרד: התקציב הבסיסי, תוספת בגין לשכה פרלמנטרית חיצונית, התפקיד שבו הוא נושא (שר, סגן שר, י"א), משך כהונתו במהלך השנה, העברת עודפי תקציב שלא נוצל משנה קודמת ועוד. בשנת 2016 אוחדו לראשונה התקציבים הנפרדים שעמדו לזכות חברי הכנסת כך שתקציב בגין טלפון נייד, שכירות לשכה פרלמנטרית ומשלוח דואר הצטרפו לתקציב הקשר עם הציבור והועמדו לתקציב אחד לפעילות פרלמנטרית בסכום של 93,700 שקלים לשנת פעילות מלאה.

חברי כנסת אחרים הוציאו אמנם הרבה פחות, אך מהוצאותיהם עולות שאלות רבות. כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) הוציאה 18,883 שקלים על לימודי שפה, סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס) הוציא סכום של 5,850 שקלים על סעיף דומה. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהתמנה לתפקידו רק באמצע שנת התקציב, הוציא יותר מ-11 אלף שקלים על ריהוט לשכה. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס הוציא סכום של 67,617 מתוך יותר ממאה אלף שקלים שעמדו לרשותו בתקציב, מתוכם יותר מ-3,000 שקלים על "מנוי ביפר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרת התרבות מירי רגב במסיבת עיתונאים לאחר טקס פרסי אופיר. מגד גוזני
יודעת שפה חדשה? רגב/מגד גוזני

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הוציא 18,750 על סקר, כמוהו ח"כ אורן חזן (הליכוד) הוציא על סקר סכום של 14,040 שקלים. לא ידוע לשם מה נערכו הסקרים של השניים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוציא 38,031 שקלים על דואר ומברקים, גם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הוציא סכום גבוה של 35,226 שקלים על "דואר ומברקים" וכן למעלה מ-8,000 על כיבוד קל. אך שיאן הכיבוד הקל הוא ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שהוציא תחת הכותרת הזו 19,102 שקל.

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הוציאה 34,815 שקלים על "אתר אינטרנט ורשתות חברתיות". ח"כ יהודה גליק הוציא 16,118 שקלים לטובת רכישת ארבעה מחשבים וח"כ באסל גאטס שעומד בפני כתב אישום על הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא הוציא 20,709 שקלים על "יעוץ מקצועי".

איציק שמולי בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בדיון בקשיי המחלימים ממחלות קשות, כנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הרעיף כיבוד קל. שמולי/נועם מושקוביץ

הוצאותיהם של שרי הממשלה במסגרת "הקשר עם הציבור" נמוכות שכן מרביתם נהנים גם מתקציבים גבוהים של משרדי הממשלה שבראשם הם עומדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, למשל, נמצא בתחתית הרשימה עם סכום של 308 שקלים בלבד מתוך 57,940 שעמדו לרשותו לטובת "מנוי אינטרנט". בשנים קודמות תקציב "הקשר עם הציבור" היה שקוף יותר, כך שהיה ניתן לראות את ההוצאות המדויקות של חברי הכנסת אך בשנים האחרונות התקציב מחולק לפי קטגוריות בודדות, בהן "כיבוד קל", "הוצאות תקשורת", "מחשב", "סלולרי" ועוד.

ח"כ מיקי זוהר מסר: "העבודה הקשה של חברי הכנסת טומנת בחובה פעילות רחבה ומצריכה קשר אישי עם הבוחרים ששלחו אותנו לכנסת. אני מקפיד להשקיע זמן רב ומשאבים רבים בקשר האישי עם הציבור, ויש לכך עלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully