וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת האזרח שנהרג באום אל-חיראן זועמת: "עכשיו כולם יודעים את האמת"

בני משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן הגיבו לממצאי החקירה, לפיהם מח"ש צפויה להודיע שהתקרית בנגב לא הייתה אירוע טרור כפי שטענו המפכ"ל והשר לביטחון הפנים. "ארדן חייב להתנצל", אמר דודו. השוטרים שהיו מעורבים בירי טוענים: "זו טרגדיה של טעויות"

צלמים זמניים מורשים

בני משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן שנהרג במהומות באום אל חיראן, דורשים היום (רביעי) התנצלות מהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בעקבות פרסום ממצאי החקירה הראשוניים הקובעים כי לא מדובר בפיגוע דרישה. "השר דיבר בגסות, וחייב להתנצל בפני המשפחה", מסר דודו של יעקוב, סלים אבו אל-קיעאן.

"ידענו מההתחלה, וגם השר ידע, שלא מדובר במחבל אבל הם לא אמרו את האמת", הוסיף." השר צריך לחזור בו. הוא צריך להגיע לכפר, ולבקש את סליחת האנשים. הוא אמר שיעקב מחבל ודורס, ודיבר בצורה בזויה". לדבריו, "הגיע הזמן שהוא ידבר עם המשפחה ויתנצל על כל העוול שנגרם פה. אנחנו כועסים על השר ועל מפכ"ל המשטרה, ועכשיו כולם יודעים את האמת". הדוד הפציר בשר: "בוא להתנצל, פגעת במשפחה ובתושבים הבדואים. אנחנו מחויבים להמשיך לחיות יחד, ואתה צריך לבקש סליחה".

עוד בוואלה! NEWS:
"הנהג לא נסע כמחבל": מח"ש צפויה להודיע שהדריסה בנגב אינה פיגוע
הלך לעולמו אביו של תושב אום אל-חיראן שנורה למוות בפינוי: "מת מצער"
סערה במליאה: הכנסת דחתה הקמת ועדה לחקירת אירועי אום אל-חיראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב אבו אל -קיעאן, שנהרג במהומות באום אל-חיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוברות המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל, כגוף אוכף חוק, ממתינה לסיום רשמי של החקירה עודנה מתנהלת במח"ש. המידע המועבר לציבור כולל דיסאינפורמציה ואי דיוקים רבים, כפי שקרה לצערנו פעמים רבות מאז קרות האירוע". על פי תגובת המשטרה, "אנו מציעים להמתין לפרסום תוצאות החקירה הרשמית ולא להתרשם מאמירות כאלו ואחרות".

היום התגלה כי בממצאי חקירת האירועים באום אל-חיראן התגלה כי אבו אל-קיעאן, תושב הכפר שנהרג בעימותים במהלך פינוי בתים והריסתם בחודש שעבר, לא נסע במהירות של "מפגע דורס", כך שלמעשה לא היה מדובר בפיגוע.

על פי סרטונים מזירת האירוע, שבו נהרג גם שוטר מג"ב ארז לוי, אבו אל-קיעאן לא נסע במהירות גבוהה, אלא במהירות נמוכה יחסית, מה שמחזק את ההערכה כי הוא לא ניסה לדרוס את השוטרים בזירה – אלא להימלט ממנה. לפיכך, האירוע לא יוגדר פיגוע במסמך ממצאי החקירה שצפויה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לפרסם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
כוחות באום אל-חיראן ביום המהומות/רויטרס

הממצאים שהתקבלו מחזקים הערכה לפיה לא מדובר בפיגוע דריסה, בניגוד לטענות המשטרה. אתמול טען השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בניגוד לדבריו בעבר, כי מדובר ב"אירוע קשה ומצער" – ולא בפיגוע. טרם נחקרו באזהרה אף אחד מהשוטרים, אולם כבר עתה, כפי שפורסם על ידי קלמן ליבסקינד בערוץ 20, ברורה כי התמונה המסתמנת היא כי לא מדובר בפיגוע.

עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן, המייצגים ארבעה לוחמים שהיו מעורבים בתקרית ונחקרו, מסרו בתגובה לדיווח: "לא מן הנמנע שטרגדיה של טעויות, חלקן הארי מצד אבו אל-קיעאן, היא זו שהובילה לירי הדרגתי ומוצדק לעברו, נוכח הנסיבות הכאוטיות שהיו בפני הלוחמים". לדבריהם, "הלוחמים סומכים על מח"ש שתגיע למסקנה ולפיה הירי היה מוצדק מבחינתם ואין לתלות בהם כל אשמה".

"המשטרה יצרה מצג שווא בפני הדרג המדיני והציבור"

ממרכז עדאלה, שפנה למח"ש בשם משפחת אבו אל-קיעאן בדרישה לחקירת האירוע נמסר כי "מלכתחילה טענו שגרסת המשטרה והשר ארדן לגבי מה שקרה באום אל-חיראן היא שקרית ומסיתה". לדברי הארגון, "כעת מוטלת על רשויות החקירה האחריות למצות את הדין עם האחראים לירי לעבר רכבו של יעקוב אבו אל-קיעאן. בנוסף על כך, פנינו לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד השר ארדן בגין הסתה לגזענות נגד האזרחים הערבים, הן במהלך גל השריפות האחרון והן בעקבות האירוע באום אל-חיראן".

עמותת "יוזמות קרן אברהם" קראה למפכ"ל רוני אלשיך לסיים את תפקידו, לשר ארדן להתנצל בפני הציבור הערבי ולמח"ש לבדוק את התנהלות המשטרה כלפי האזרחים הבדואים בנגב. "לאחר שהופרכו ההאשמות המפכ"ל כלפי הקרבן והוכחו כחסרות בסיס, החל מבוקר האירוע ולאורך השבועות שלאחריו, מתבררת אחריותו של אלשיך למצג השווא שיצרה המשטרה בפני הדרג המדיני והציבור הרחב", טענו מנהלי העמותה אמנון בארי-סוליציאנו ות'אבת אבו ראס.

"האשמות השווא הללו, ששיאם היה הכפשת הקרבן, תיוגו כרוצח ומפגע קיצוני והפיכתו לאשם - הזינו רטוריקה מסיתה מצד מנהיגים ואישי ציבור, חיבלו במעמדם ופגעו בכבודם של אזרחי המדינה הערבים-בדואים", עוד נמסר. "ההתנהלות מבטאת תפיסה רווחת בקרב כוחות המשטרה בנגב, הרואה באזרחים הבדואים אויב ומתוך כך מתנהלת ככוח לוחם בשדה קרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully