וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית נגד אגד: "יחס מחפיר וביטול מיליוני נסיעות"

22.2.2017 / 13:23

בעקבות דוח חמור שפרסם משרד התחבורה וההחלטה על זימון הנהלת חברת התחבורה לשימוע, הוגש כתב תביעה בגין "זלזול ופגיעה בנוסעים". לדברי אחד התובעים, "נחזיר את הכסף לצרכנים". אגד: "נגיב במקום הראוי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

(בחודש נובמבר: הפגנת עובדי אגד מול משרד האוצר)

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות הדוח החמור שפרסם בתחילת החודש שעבר משרד התחבורה על חברת אגד וההחלטה לזמן אותה לשימוע. הבקשה מסתמכת על הקביעה לפיה אגד לא ביצעה מיליוני נסיעות, מתוכן 2.6 מיליון באזור ירושלים.

"הנוסעים המשתמשים דרך קבע בשירותי אגד הם אשר נפגעו וניזוקו וסבלו סבל רב מהזלזול המחפיר של החברה", נכתב בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין ניזאר טנוס ויוסף זינגר, "הם לא קיבלו כל פיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם עקב אי ביצוע הנסיעות לפי לוח הזמנים". עוד נכתב כי "נוסעים רבי סובלים מדי יום מפעולותיה של הנתבעת, אשר מבטאת התעמרות וזלזול בקהל לקוחותיה במהלך שבע השנים האחרונות".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הרפורמה בנמלים - כץ מאיים על ההסתדרות; ניסנקורן: "די לחבוט בנו"
למה הכנסת מסרבת לדון ב"הדרת" העובדות מאירוע ליום האישה?
היתר הרעלים למכל האמוניה בחיפה נשלל; מיוני תושבת פעילותו

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
לא "כשל מקומי". אוטובוסים של אגד בתחנה המרכזית בתל אביב/ראובן קסטרו

בתביעה צוין כי התובע, שסביבו הוגשה הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, היה סבור כי הבעיה של חברת אגד בירושלים היא "כשל מקומי", וכי רק לאחר פרסום ממצאי משרד התחבורה הבין כי מדובר בעניין ארצי. ב-4 בינואר פרסם משרד התחבורה הודעה על זימונה של הנהלת אגד לשימוע, בעקבות "ההידרדרות ברמת השירות של החברה בקווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ".

בהודעה של מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נכתב כי 6% מכלל הנסיעות של אגד – כ-7.8 מיליון נסיעות בשנה – לא בוצעו, בניגוד לתנאי הרישיון של אגד. כשליש מכמות זו רלוונטית לאזור ירושלים. בעקבות הממצאים, הודיע משרד התחבורה על החלטתו לקזז תשעה מיליון שקלים מכספי הסובסידיה לאגד, בשל אי עמידה ברמת השירות לנוסע, וכן על כוונתו להפחית כ-50 מיליון שקלים נוספים בגין אי ביצוע נסיעות. יתרה מכך, הוטל על החברה קנס בשל השבתת שירותי התחבורה הציבורית בירושלים בתחילת ינואר.

אחד התובעים, חבר הוועד המנהל של תנועת "התעוררות" בירושלים אלעד מלכא, שמנהל את קבוצת הפייסבוק "אגד watch" שסייעה באיסוף הנתונים לתביעה, הוסיף כי "ביד אחת, הציבור ממשיך להיות שבוי בידי כוחה המונופוליסטי של אגד, לאבד זמן יקר ולזכות לשירות גרוע. ביד השנייה, אגד לוחצת לקבל עוד תקציבים מהמדינה ואף השיגה 'הנחה' בקנס המוטל עליה, בסך שבעה מיליון שקלים". לדבריו, "הקנס שקיבלה אגד ממשרד התחבורה נשאר בידיים של משרד האוצר, בעוד שתביעה ייצוגית תחזיר את הכסף לצרכני התחבורה הציבורית".

אגד: "גרירת הרגליים במו"מ תביא לכאוס תחבורתי נוסף"

רון רטנר, דובר אגד, מסר בתגובה כי "להנהלת אגד לא ידוע על כל תהליך או תביעה שהוגשו כנגדה היום או בכלל באשר לפעילות החברה בירושלים. באם אכן יש תביעה שכזו יתכן וזו הוגשה לתקשורת טרם שהועברה במסירה אישית לאגד". לדבריו, "זאת הסיבה שאין ביכולתי להגיב לעניין זה, הגם שאם תוגש בעתיד תביעה כלשהי הנוגעת לתפקוד אגד בירושלים, הנהלת אגד בסיוע היועצים המשפטיים של החברה תמצא את העיתוי והדרך להגיב במקום הראוי לכך".

רטנר דחה את הביקורת על השבתת שירותי התחבורה הציבורית בירושלים בחודש שעבר, שנעשתה "מתוקף סכסוך עבודה שהוכרז ואושר על פי כל דין, ונוכח חוסר יכולתה של הנהלת אגד למנוע או להפעיל את קווי השרות ביום קשה זה". הוא הוסיף כי "הנהלת אגד פועלת לערער על ההחלטה השגויה והמפלה של ראש הרשות לתחבורה ציבורית, כולל אפשרות ערעור באם יימצא הצורך לכך". לדברי רטנר, "גרירת הרגליים של משרדי האוצר והתחבורה במשא ומתן עם אגד עלולים להביא לכאוס תחבורתי נוסף ומשמעותי יותר ב-21 במרץ, לאור הודעת ההסתדרות הכללית על הכוונה להשבית את כלל שרותי אגד ברחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully