וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: מבקש שפוליטיקאים לא יתערבו בסוגיית חנינת אלאור אזריה

הרמטכ"ל דרש בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שבמערכת הפוליטית יקנו לצה"ל את האפשרות לסיים את התהליך מול החייל עליו נגזרו שנה וחצי מאסר. איזנקוט גם הדף את הביקורת נגד ראשי מערכת הביטחון, והבהיר כי התייחסותו הראשונה לאזריה הייתה חמישה שבועות אחרי הירי

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקש היום (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שפוליטיקאים לא יתערבו בסוגיית החנינה לאלאור אזריה, כדי לאפשר לצה"ל לסיים את התהליך. איזנקוט הוסיף כי בניגוד לביקורת שהופנתה כלפיו, התייחסותו הראשונה לחייל היורה הייתה בתוכנית "קולה של אימא" בגלי צה"ל, חמישה שבועות אחרי האירוע, וכי במהלך הפרשה יוחסו לו הרבה משפטים שלא אמר.

הבוקר שוב דחה שר הביטחון לשעבר משה יעלון את הביקורת שמתחו השופטים במשפט אזריה על התנהלות ראשי מערכת הביטחון בפרשה, לפיה הם מיהרו לגנות את המעשה עוד ביום האירוע. יעלון אמר בכנס מנהיגות במכללה האקדמית תל חי כי "שמעתי את הביקורת עלי. היינו צריכים לחכות שנה כדי להעביר מסר? בינתיים השטח התלקח – המפקדים אמרו שהוא עשה מעשה שלא יעשה, והפוליטיקאים קראו לו גיבור".

משפט אלאור אזריה | סיקור מיוחד
המבוגר האחראי: בית הדין ניסה להציל את אלאור אזריה מעצמו
צפו: משפחת אזריה שרה "התקווה" לאחר הקראת גזר הדין
שופטי אזריה ביקרו את התבטאויות יעלון ואיזנקוט: "ראוי היה שימתינו"

אלאור אזריה במתן גזר הדין, בית הדין הצבאי בקריה תל אביב 21 בפברואר 2017. מוטי מילרוד, פול צלמים
אזריה, אתמול בבית המשפט/פול צלמים, מוטי מילרוד

בגזר הדין שניתן אתמול, שבו נגזר על אזריה מאסר של שנה וחצי, מתחה ראשת הרכב השופטים מאיה הלר ביקורת על יעלון, על הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועל דובר צה"ל מוטי אלמוז, על רקע התבטאויותיהם במקביל לחקירת המקרה, שכללו "הבעת דעה נחרצת באשר למשמעות הניבטת ממעשיו של הנאשם ולפגם הערכי שדבק בהם".

"הדרג הצבאי הבכיר ראשי ולעתים אף חייב להביע עמדה ברורה ומידית ביחס לנושאים המצויים על סדר היום, אולם כשמדובר במעשים הנתונים תחת חקירה פלילית ראוי להמתין עד התבהרות התמונה העובדתית העולה מן החקירה", נכתב בגזר הדין. "כיבוד הפרדת הרשויות מחייב אפוא להתבטא בריסון ובזהירות ביחס לעניינים העומדים בפני בית המשפט, והפרת חובה זו עלולה לפגוע פגיעה קשה בעקרונות שעליהם מושתת המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ביקור הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון. נועם מושקוביץ
איזנקוט הודף את הביקורת/נועם מושקוביץ

גם אתמול התייחס יעלון לנושא ואמר בכנס לשכת רואי החשבון כי התבטאותו בנושא לאחר הירי נמסרה "מתוך אחריות לביטחון המדינה, ובטרם החלה החקירה הפלילית", וגורמי צבא הוסיפו בנושא כי התייחסות דובר צה"ל לירי הייתה "אמירה פיקודית מחויבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully