וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת ילדי ספרד": משפט ראשון בחטיפת אלפי תינוקות להורים עניים

לראשונה בפרשת חטיפתם הממוסדת של אלפי תינוקות מהורים מעוטי יכולת או מתנגדי הדיקטטורה בספרד, הרופא אדוארדו ולה נאשם שהעביר תינוקת בת יומה לאישה אחרת. למשפחות נאמר שהתינוקות מתו ובית החולים דאג לקבורתם

תינוק בחדר לידה. Sean Gallup, GettyImages
אלפי מקרי חטיפת תינוקות בספרד/GettyImages, Sean Gallup

רופא לשעבר יעמוד לדין בספרד לאחר שהואשם בחטיפה של תינוק מאימו, ובמסירתו לאישה אחרת - כך פורסם היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הצרפתית, על בסיס מסמכי בית המשפט. מדובר במקרה הראשון במדינה בו עומד לדין מעורב בפרשת חטיפת התינוקות שנחשפה בשנת 2010, ובמסגרתה נלקחו מהוריהם אלפי פעוטות.

על פי ההערכות, תופעת חטיפת התינוקות החלה עם עלייתו לשלטון של הרודן פרנסיסקו פרנקו בשנת 1939. באותן השנים התחוללה במדינה מלחמת אזרחים בין נאמני המשטר לבין מתנגדיו, והקרע בעם הגיע גם לחדר היולדות. רופאים ואחיות נהגו לחטוף תינוקות שנולדו למי שנחשדו בהיותם מתנגדי משטר, ולהעבירם למשפחות חשוכות ילדים של תומכי פרנקו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הזמן אוזל": דרום סודאן נחושה להעביר סיוע לאזורים מוכי הרעב
"סייעה לטרור": הפרלמנט בטורקיה הדיח את ראשת מפלגת האופוזיציה
הכול נשאר במשפחה: שליט אזרבייג'ן מינה את אשתו לסגניתו

הגנרל פרנקו. GettyImages
מעשי החטיפה התחילו עם עלייתו לשלטון. פרנקו/GettyImages

במשך השנים הורחבה הפרקטיקה של חטיפות הילדים ממשפחות מתנגדי משטר, למשפחות עניות ברחבי ספרד. אדוארדו ולה, מואשם בחטיפתה בשנת 1969 של התינוקת אינס מדריגל ובזיוף מסמכי הלידה שלה. אמה המאמצת של מדריגל התוודתה בפניה כי היא אינה ביתה הביולוגית וכי יצרה קשר עם ולה כדי שזה יספק לה תינוק.

ההערכות הכמותיות של מספר התינוקות שנחטפו במהלך השנים נעות בין כמה אלפים עד עשרות אלפי מקרי חטיפה. מרבית האמהות סיפרו כי נאמר להן שהתינוק מת שעות אחדות לאחר הלידה ושבית החולים דאג לסידורי הלוויה. המשפחות הגישו תלונות רשמיות, אך הליך החקירה התעכב במשך שנים, במדינה שעדיין מתמודדת עם עברה הקשה בעידן הדיקטטורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully