וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול נשאר במשפחה: שליט אזרבייג'ן מינה את אשתו לסגניתו

21.2.2017 / 14:28

אילהם אלייב הפך את רעייתו מהריבן לסגניתו, תפקיד שנתפר עבורה במשאל עם בשנה שעברה. אם הוא לא יוכל לתפקד, היא תחליף את הרודן שירש את אביו בשלטון המדינה השיעית העשירה במשאבים

צילום: Armenia Media, עריכה: יאיר דניאל

(מחאה נגד הסגרתו של הבלוגר לפשין לאזרבייג'ן, החודש)

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב מינה היום (שלישי) את אשתו לסגניתו, תפקיד שנוצר לאחר משאל עם בספטמבר האחרון ונתפר למידותיה. מהריבן, בת 52, נישאה לאילהם בן ה-55 כשהייתה בת 19. היא סיימה לימודי רפואה באוניברסיטה ושימשה חברת פרלמנט ועמדה בראש ארגון צדקה. לזוג הנשיאותי יש שתי בנות ובן, שגם הם מחזיקים בבעלות על נכסים רבים במדינה.

לפי החוקה, סגן הנשיא יחליף את הנשיא אם הוא אינו יכול למלא את תפקידו. על אף שזה לא מוגדר, התפקיד צפוי לכלול פיקוח על תפקוד הממשלה. מבקריו של הנשיא טוענים כי משאל העם, שגם הוביל להארכת כהונת הנשיא מחמש לשבע שנים, מקבעת למעשה את שלטונה של משפחת אלייב במדינה השיעית ועשירה במשאבי טבע. ב-2003 ירש אלייב את אביו, ששלט באזרבייג'ן בתחילה כמנהיג המפלגה הקומוניסטית, עוד כשהייתה חלק מברית המועצות, ובהמשך גם כנשיא של המדינה העצמאית.

על אף שהתקרב למערב וצמצם את השפעתה של רוסיה באזור הים הכספי, אלייב סופג ביקורת מצד המערב בשל דיכוי האופוזיציה והפרות זכויות אדם. לאחרונה הסגירה בלארוס לאזרבייג'ן את הבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין, אחרי שמתח ביקורת על הנשיא אלייב וביקר במחוז נגורנו-קרבאך, מובלעת בעלת אוכלוסייה ארמנית שעליה ניהלו אזרבייג'ן וארמניה מלחמה עקובה מדם.

לקריאה נוספת בנושא
אחוזות פאר בדובאי והעלמת עיתונאים: הרודן שמחזיק בבלוגר הישראלי
משפחת הבלוגר הישראלי שהוסגר לאזרבייג'ן: "לא יודעים מה מצבו"
בליווי שוטרים חמושים: הבלוגר הישראלי הוסגר מבלארוס לאזרבייג'ן

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ואשתו מהריבאן מצביעים בבחירות. באקו, אוקטובר 2013. AP
שולטים ביד רמה. אלייב ורעייתו בבחירות ב-2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully