וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח תקווה זועמים על דברי ראש העיר בנוגע לזרים: "תתנצל או תתפטר"

22.2.2017 / 18:20

תושבי העיר התייחסו להקלטה של איציק ברוורמן, שפורסמה בוואלה! NEWS ולפיה מבקשי המקלט הם "חבר'ה שחורים ששותים בירה". פעיל מהקהילה האתיופית: "האפליה בעיר ידועה ועכשיו הסיבה ברורה". תושב אחר הוסיף: "ראש העיר גזען"

צילומי סטילס: ראובן קסטרו

הסערה בפתח תקווה בעקבות דבריו הקשים של ראש העיר, איציק ברוורמן, שנאמרו בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS ולפיהם מבקשי המקלט שחיים בעירו הם "חבר'ה שחורים שיושבים בכיכר המייסדים ושותים בירה", עדיין לא שככה. בקרב חוגים חברתיים שונים בעיר גינו את האמירה ואף קראו לראש העיר להתנצל על דבריו, או להתפטר.

הפעיל החברתי ויוצא העדה האתיופית, לאודיי אטיגב, התקשה להסתיר את אכזבתו נוכח ההתבטאות. "כואב לשמוע שככה ראש העיר מתבטא באופן פוגעני ובגזענות ופוגע באוכלוסיות גדולות בעיר", אמר אטיגב בשיחה עם וואלה! NEWS. "האפליה בעיריית פתח תקווה ידועה, ועכשיו הסיבה לכך ברורה".

לדבריו, "כשראש עירייה מתבטא בצורה כזו על בני אדם, ומכנה אותם 'שחורים' ולא נוח לו לראות אותם, זה שפל המדרגה. שיעשה חשבון נפש מהר, יתנצל ומבחינתנו - גם שיתפטר". גם ברשתות החברתיות לא חסכו בביקורת על הדברים. הגולשת ענת סונה כתבה כי "לא נעים לראות את זה? ברוורמן - תתמודד". הגולש יוסי דסה גינה את ראש העיר וקרא לו "גזען".

לקריאה נוספת:
ראש עיריית פ"ת על עובדים זרים: "לא נעים לראות שחורים ששותים בירה"
סערה בפ"ת: ראש העיר תמך בתגובה בפייסבוק שכינתה סודאנים "קופים"
"ירקו עליי ברחוב": מאז תקיפת הילדה מחריף החיכוך עם הזרים בפתח תקווה

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
הפגנה נגד ראש העיר בפתח תקווה בחודש שעבר/ראובן קסטרו

העיתונאי גיא מרוז הגיב לסערה בפייסבוק וכתב כי "ברוורמן שופך אור על ההבדל הבסיסי בין בני אדם – הרי זה הצבע שלהם. הם לא ממש עבריינים, הוא מסביר פחות או יותר, אבל זה לא נעים לעבור בכיכר העיר ולראות שחורים שותים בירה".

"הילד שלי", מוסיף מרוז, "גם אם לא לבן וצח כשלג כמו ילדיך, אלא ילד חום יפה תואר, והוא שותה לפעמים פטל בכיכר בעיר. אני מקווה שלא תיתקל בו כי אולי גם זה יקלקל לך את מצב הרוח. כבר שמעתי ממך בעבר אדוני התבטאויות לכאורה גזעניות ותמיד טרחת להסביר כמה לא התכוונת. זה היה בציניות?", הוא תוהה, "זה היה כדי להסביר כמה אתה ליברל? בשם כל הלבנים והשחורים ששותים בירה, שוקו או סתם סודה, תתרכז בשתיקות. הדיבור לא נאה לך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקווה.. ראובן קסטרו
"שחורים ששותים בירה בכיכר, לא נעים". ברוורמן/ראובן קסטרו

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה!NEWS נשמע ראש העיר בשיחה פנימית עם ועד ההורים העירוני בנוגע לסוגיית האזרחים הזרים השוהים בעיר. ברוורמן הסביר בשיחה לוועד ההורים כי המדינה אינה מצליחה להתמודד עם המהגרים ולקבוע את מעמדם. "היא מנסה להגיע להסכמים עם כמה מדינות, שאליהן הצליחה כבר להוציא כמה אלפים, אבל זו טיפה בים", אמר.

עוד התייחס ברוורמן לשורת המהלכים שנעשו לטיפול באזרחים הזרים בעיר. "משטרת ישראל, שירותי ההגירה ועיריית פתח תקווה, אנחנו עושים מבצעים לראות איך אפשר להרחיק את אלה שבאמת עוברים על החוקים", אמר. לאחר מכן, הסביר אילו אזרחים זרים ניתן להרחיק מפתח תקווה ועל המורכבות שבמעצרם. "אם מישהו חייב לחדש את הוויזה הזמנית שלו, אם תפסת אחד כזה, לעתים ניתן להרחיק אותו. קודם כל את צריך לתפוס אותם, ויש כמה אלפים, ואתה צריך לתפוס בדיוק את אלה שעברו על החוק".

לטענתו, רוב האזרחים הזרים בעיר שומרי חוק: "חלקם בעבריינות קטן, רובם נמצאים כאן כדין ולא מזיקים". דבריו של ברוורמן מגיעים ברקע אירועים שונים שהתרחשו בפתח תקווה בעת האחרונה, שכללו סכסוכים בין האזרחים הזרים המגיעים ממדינות אפריקה לבין תושבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully