וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפ"ת: ראש העיר תמך בתגובה בפייסבוק שכינתה סודאנים "קופים"

19.1.2017 / 7:43

ברקע המתיחות בעיר בעקבות ניסיון אונס ילדה, לפי החשד בידי אזרח סודאני, הצהיר איציק ברוורמן כי ימנע כניסת מבקשי מקלט לעיר. באחת התגובות לדבריו, כונו הזרים בכינוי גנאי, וברוורמן סימן לה "לייק". בהמשך הסיר אותו

עריכה: שמרית גולדשטיין

(הארכת מעצר של אזרח סודאני החשוד באונס ילדה בת 12 בפתח תקווה, ביום ראשון)

ברקע המחאה הגוברת מצד תושבים בפתח תקווה סביב אירועי אלימות בחודשים האחרונים בעיר בהם היו מעורבים פליטים ומהגרי עבודה, אזרחים זרים מסודאן ומאריתריאה, שבר ראש העיר, איציק ברוורמן, שתיקה ארוכה והעלה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו פוסט על אודות מכתב ששלח אל גורמי אכיפת החוק בו איים למנוע את כניסתם לעיר של הזרים.

חלק מהתושבים הגיבו על הפוסט של ברוורמן בביטויים גזעניים הגובלים בהסתה – ועל אחת מהתגובות סימן ברוורמן עצמו "לייק". "היחיד במדינה שמטפל בקופים האלה סוף סוף כל הכבוד, מקווה שילמדו ממך לא רק ראשי העיר הנוספים אלא גם הממשלה הדפוקה" – נכתב בתגובה שאהב ראש העיר. בלשכת ראש העיר מיהרו להסיר את ה"לייק" אך חלק מהתושבים שנכנסו לעמוד שלו הספיקו לראות את הכיתוב "איציק ברוורמן אוהב את זה".

עוד בנושא:
"ירקו עליי ברחוב": מאז תקיפת הילדה מחריף החיכוך עם הזרים בפתח תקווה
השכנים של הילדה שהותקפה בביתה בפתח תקווה: "מפחדים לרדת לגן"
חשד: הפורץ אמר לילדה שרצח את משפחתה – וניסה לאנוס אותה

איציק ברוורמן ראש עיריית פתח תקווה סימן לייק לפוסט פוגעני בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
איציק ברוורמן ראש עיריית פתח תקווה סימן לייק לפוסט פוגעני בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

"כאם לילדים תחושת הביטחון האישי בעיר קשה מאד ומצער לדעת שזה הגיע למצב הזה בגלל אוזלת היד של העירייה שלא מטפלת בכך", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS תושבת פתח תקווה, מיכל ידין. "אך יותר קשה היה שבני נוער, חברים של ילדיי, הציגו בפני בזעזוע את הלגיטימציה לביטויים גזעניים והסתה לרצח בדף של ראש העירייה. לא זו הדוגמה שאמור לתת אדם בתפקיד כזה".

"הייתי מצפה מהעירייה שיעשו מעשים להגברת תחושת הביטחון שלי ושל ילדיי ולא דיבורים ריקים מתוכן", מקווה ידין.

גם חבר מועצת העיר רמי גרינברג, מי שמקדם בחודשים האחרונים את המאבק בכניסת הזרים לעיר והחזרת הביטחון לתושבים, הופתע לדבריו מהתנהגותו של ראש העיר. "בכדי להחזיר את הביטחון לתושבי פתח תקווה צריך לעשות מעשים", אמר גרינברג ומנה כמה דוגמאות, בהן: החזרת סיירת הביטחון העירונית, רישות העיר במצלמות והקמת מוקד שייתן מענה לטיפול מידי לבעיות בשטח. "במקום המעשים החיוניים, בעירייה בחרו לתת דרור לביטויים חמורים וגזעניים בדף הרשמי של ראש העירייה", הוסיף. "ביטויים שהם בגדר הפלילי וחבל שהם מעודדים את הסגנון הזה. אדרוש כינוס חרום של מועצת העיר בנושא בכדי לקדם את המהלכים הנדרשים ולא סתם הסתה קשה ומופקרת".

"החיכוך האלים עם הזרים הופך למטרד מסוכן"

במכתב ששיגר אל גורמי אכיפת החוק, כתב ברוורמן כי יפעל נגד הישנות אירועי האלימות הקשורים לקהילת העובדים הזרים בעיר. את המכתב שלח ראש העיר אל השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אל שרת המשפטים, איילת שקד, אל מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך ואל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "בסוף השבוע נפל דבר כאשר באירוע מזעזע פרץ עובד זר סודאני לביתה של משפחה, שישנה את שנת הלילה וניסה לפגוע מינית בנערה בעודה ישנה. מקרה התקיפה מצטרף למקרים נוספים בהם החיכוך האלים עם ציבור העובדים הזרים הופך למטרד מסוכן של ממש ולא אאפשר זאת עוד", כתב ברוורמן.

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"חובת המשטרה לקחת את החוק לידיה". תושבים מפגינים נגד האלימות בפתח תקווה, ביום ראשון השבוע/ראובן קסטרו

בהמשך המכתב אף הוסיף כי הוא דורש לקיים פגישת חירום עם כלל הגורמים לתגבור המשטרה בעיר, לצד הגורמים האמונים על נקיטת הליכים משפטיים נגד מחלקי הדירות הלא-חוקיות בעיר (המשכנים את הזרים, א"ר). "חובת המשטרה לקחת את החוק לידיה ולאפשר לתושבי העיר חיים בטוחים ושקטים ללא איום מצדם של עובדים זרים העוזבים בהדרגה את תל-אביב ומגיעים ליישובים הסמוכים בגלל תנאי מגורים זולים וחוסר יכולת אכיפה אפקטיבית", כתב. "באם לא תיקח המשטרה את החוק לידיים, תעשה זאת העירייה כראות עיניה, ואני מתריע בפניכם כי רף הסובלנות של תושבי העיר הולך וקטן לנוכח האדישות של גורמי האכיפה. אינני מתכוון לתת יד לאדישות זו ובמידת הצורך אמנע כניסת עובדים זרים לעיר", הוסיף ראש העיר ברוורמן.

מלשכתו של ברוורמן נמסר: "ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן, מגנה התבטאויות פוגעניות ומסיתות ובפרט כלפי העובדים הזרים. גם בתקופה קשה זו בה קיים חיכוך רב בין התושבים לבין העובדים זרים שבעיר, קורא ראש העיר לשמירה על סובלנות ולהימנע מהדרדרות השיח פן ידרדר לאלימות ולהסלמה. לצערנו, אכן נפלה טעות וסומן 'לייק' בפוסט פוגעני. עם היוודע הטעות היא תוקנה מידית".

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
תושבים נושאים שלטים נגד ברוורמן, ביום ראשון השבוע/ראובן קסטרו
הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
צעדת מחאה נגד האלימות בפתח תקווה, ביום ראשון השבוע/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully