וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה וסיסי בהצהרה: "הקמת מדינה פלסטינית - עקרון לאומי"

מלך ירדן ונשיא מצרים דנו בקהיר על עתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "המנהיגים דנו בצעדים לצאת מהמבוי הסתום, במיוחד נוכח עליית טראמפ", נמסר. הם שבו והכריזו על תמיכתם בפתרון על בסיס גבולות 67

צילום: רויטרס

מלך ירדן עבדאללה השני ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הכריזו היום (שלישי) בהודעה רשמית משותפת כי הקמת מדינה פלסטינית היא "עקרון לאומי". על פי ההודעה שפרסמו בסיום פגישה משותפת בקהיר, שני המנהיגים "מבקשים לקדם שיתוף פעולה על מנת להגיע ליישום פתרון שתי המדינות" לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"שני המנהיגים דנו בצעדים עתידיים אפשריים שנועדו לצאת מהמבוי הסתום בתהליך השלום במזרח התיכון, במיוחד נוכח עלייתו של הממשל של דונלד טראמפ בארצות הברית", נמסר בהצהרה. "הם גם דנו בתיאום שנועד לקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית על בסיס קווי 67 עם מזרח ירושלים כבירתה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן ושר ההגנה האמריקני נפגשו לראשונה: "נפעל בנחישות נגד איראן"
נתניהו בריאיון בארה"ב: השליטה הביטחונית - תנאי הכרחי להסכם
מחאה בשימוע בסנאט: "השגריר תומך בפשעי המלחמה של ישראל"

מלך ירדן בביקור בקהיר, 21 בפברואר 2017. מלך ירדן, אתר רשמי
קרי הציג מתווה אזורי. עבדאללה וסיסי, היום בקהיר/אתר רשמי, מלך ירדן

בתחילת השבוע דווח בעיתון "הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי לפני כשנה עם שר החוץ של ארצות הברית לשעבר ג'ון קרי, המלך עבדאללה והנשיא א-סיסי. בפגישה, שהתקיימה בעקבה שבירדן, הציג קרי מתווה ליוזמת שלום אזורית, שכללה הכרה בישראל כמדינה יהודית וחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים בתמיכת מדינות ערב, אולם נתניהו התחמק מלהשיב בחיוב בטענה כי יתקשה להשיג למהלך רוב בקואליציה.

יוזם הפסגה, שהתקיימה בנובמבר 2015, היה קרי. שבועיים לאחר הפגישה החלו המגעים בין נתניהו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) בנוגע להקמת ממשלת אחדות, אך אלו לא הבשילו למעשים. הפרטים על הפגישה החשאית והיוזמה הגיעו לידי "הארץ" משיחות עם פקידים בכירים לשעבר בממשלו של ברק אובמה, אשר ביקשו לשמור על עילום שם בשל רגישות הנושא. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלך ירדן בביקור בקהיר, 21 בפברואר 2017. מלך ירדן, אתר רשמי
נתניהו ידון עם טראמפ בהתנחלויות. עבדאללה וסיסי, היום בקהיר/אתר רשמי, מלך ירדן

כמו כן, ביום ראשון אמר נתניהו כי הוא סיכם עם טראמפ על הקמת צוותי פעולה להידוק היחסים והתיאום בין המדינות. "הסכמנו להקים צוותים כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארצות הברית בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר, הטכנולוגיה, הכלכלה ותחומים אחרים. כמו כן, הסכמנו להקים צוותים במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה – ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך נדון", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully