וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מקולומביה: הרוג ופצועים בפיצוץ ליד זירת מלחמות שוורים

רוב הנפגעים בפיצוץ בבוגוטה היו שוטרים שהתארגנו להפגנות נגד מלחמות שוורים. המפגינים מוחים על שכך בוטל על האיסור על המנהג האלים במדינה בטענה כי מדובר במסורת הלאומית של קולומביה

אדם אחד נהרג ו-30 אחרים נפצעו בפיצוץ שאירע היום (ראשון) בבירת קולומביה, בוגוטה. לשכת ראש העיר מסר כי רוב הפצועים הם שוטרים שהתארגנו לקראת הפגנות נגד מלחמות שוורים שתוכננו להיערך באזור, הסמוך לזירה שבה הן נערכות. נסיבות הפיצוץ טרם ידועות.

בתמונות ששודרו בכלי התקשורת במדינה נראה שוטר שמדיו קרועים מפונה בעזרת חבריו מהמקום כמו גם הרס רב על הכביש, שמשות שבורות ונזק לבנייני מגורים. מלשכת ראש העיר, אנריקה פנלוסה, נמסר כי אדם נוסף נפצע קשה בפיצוץ. פנלוסה הודיע על כינוס קבינט ביטחוני לפגישה בנושא. "הטרוריסטים לא יפחידו אותנו", צייץ בטוויטר. "אנחנו הולכים לעשות כל שביכולתנו כדי לתפוס אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל דאעש מהפיגוע בכנסייה בקהיר תועד בסרטון: "נבוא עם חומרי נפץ"
דיווח בבריטניה: רוסיה תכננה להתנקש בחייו של ר"מ מונטנגרו
זריף: "פתיחת הסכם הגרעין מחדש תוביל לפתיחת תיבת פנדורה"

הרוג ופצועים בפיצוץ בבוגוטה, בירת קולומביה, 19 בפברואר 2017. רויטרס
הרס רב ברחוב בבוגוטה/רויטרס

"ישבתי בחדר בהוסטל שלי, ופתאום השמשות נשברו פנימה, הייתה זכוכית בכל מקום", סיפר גרת לואיס, תייר בריטי ששהה בהוסטל "לה מרקנה" הסמוך לזירת הפיצוץ. "כמה שוטרים נפצעו. הם השתמשו בגז מדמיע והיה הרבה דם באזור". השוטרים הורו ללואיס להישאר בתוך הבניין. לדבריו, כל השבוע נערכו הפגנות שבהן נראו "שוטרים חמושים בכל מקום".

מאות מפגינים התאספו בשבוע האחרון כדי למחות נגד מלחמות שוורים בבוגוטה, שחודשו בחודש שעבר לראשונה אחרי ארבע שנים. האיסור על כך הוסר בידי בית המשפט החוקתי שטען כי מדובר בחלק מהמסורת הלאומית של קולומביה. פסיקה זו הציתה גל מחאות של פעילי בעלי חיים, שחלקן שהפכו לעימותים עם המשטרה.

חורחה רסטרפו, מנהל המרכז לניתוח סכסוכים בקולומביה, אמר כי ייתכן שהפיצוץ נועד לפגוע במשטרה, ומי שעמד מאחורי ניצל את העובדה ששוטרים רבים התאספו באזור בשל ההפגנה. בשיחה עם ה-BBC הוא אמר כי ייתכן שיש קשר בין הפיצוץ לסדרת המתקפות נגד כוחות הביטחון בבירה שאירעו בחודשים האחרונים.

הרוג ופצועים בפיצוץ בבוגוטה, בירת קולומביה, 19 בפברואר 2017. רויטרס
זירת הפיצוץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully