וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע להצלת זהר: הגיעו לפרו מנות הדם שנתרמו למטיילת הישראלית

18.2.2017 / 0:21

מאה מנות פלסמה שנתרמו בארץ עבור המטיילת זהר כץ, שסובלת מזיהום בדמה ומאושפזת במצב קשה, הגיעו יחד עם צוות מד"א לבית החולים בלימה. "זה מבצע לא פשוט, אבל השגנו את המטרה. מקווים שנוכל להטיסה הבייתה במהרה"

צילום: מד"א

מנות הפלסמה שנתרמו בארץ עבור המטיילת הישראלית זהר כץ שמאושפזת בפרו במצב קשה הגיעו אתמול (שישי) לבית החולים בלימה. לפנות בוקר נחתה פרמדיקית מד"א יונת דסקל עם מאה מנות הפלסמה בשדה התעופה בלימה, פגשה את הקונסולית הישראלית ומשם הן נסעו לבית החולים סן בורחה, שם הפקידו את מנות הפלסמה במקפיאי בנק הדם המקומי.

"אחרי מסע של 24 שעות, לפנות בוקר הגעתי עם מנות הפלסמה שנתרמו על ידי ישראלים רבים לבית החולים בלימה", סיפרה דסקל. "בנק הדם כאן קיבל את המנות ומכין אותם להמשך הטיפול בזהר. זה מבצע לא פשוט, המאמצים להשגת האישורים והוצאת המבצע לפועל. אבל בסופו של דבר, הוא השיג את מטרתו ויאפשר לזהר לקבל היום טיפול מתרומת הדם שהגיעו מישראל. לי זה נותן תחושה טובה של שליחות חשובה ביותר להגיע לכאן ולסייע, כעת אנו מקווים שמצבה ימשיך להשתפר ושנוכל להטיסה הביתה במהרה".

לקריאה נוספת:
שיפור במצב המטיילת המאושפזת בפרו: "מקווים שתוכל לטוס בשבוע הבא"
"ייתכן שיזרקו את הדם": אי ודאות בהגעת התרומות לישראלית המאושפזת בפרו
"מבצע נגד השעון": ישראלית שלקתה בזיהום בפרו זקוקה לעשרות מנות דם

מנות הדם הגיעו למטיילת זוהר כץ בפרו. מד"א
"נערכים במרץ למבצע החזרתה לארץ". המבצע להעברת התרומה/מד"א

פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א שתיאמה את מבצע העברת מנות מרכיבי הדםף הוסיפה: "אני מודה לנציגי שגרירות ישראל ולצוות בבית החולים בפרו על ההיענות והסיוע במבצע ההצלה. לשמחתנו זהר ממשיכה בקו ההתאוששות, ואנחנו כבר נערכים במרץ למבצע החזרתה להמשך טיפול בארץ בתחילת שבוע הבא. זאת כמובן בתקווה שמצבה ימשיך להשתפר".

עוד הוסיפה פרופ' שנער כי סוג הדם של זהר איננו שכיח בפרו כמו בישראל, ולכן המשלוח מהארץ יקל על בית החולים להעניק לזהר את הטיפול הנדרש - החלפת הפלסמה שלה בפלסמה של התורמים מהארץ.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
זהר כץ, מטיילת ישראלית שחלתה בפרו. פייסבוק, צילום מסך
רבים נרתמו לסייע. כץ/צילום מסך, פייסבוק

"הגורמים במד"א בראשות פרופ' שנער עסקו במשך כמה ימים בתיאום להוצאת מבצע לא פשוט לפועל", סיפר מנכ"ל מד"א אלי בין. "מד"א תמיד ערוך לסייע לישראלים במצבי חירום באשר הם בעולם, ואני מקווה ומייחל לכך שמצבה של זהר ימשיך וישתפר. המבצע טרם הסתיים - ההמטולוג שלנו ד"ר אשר מוזר והפרמדיקית יונת דסקל שהגיעו לבית החולים בפרו ימשיכו ללוות את זהר מקרוב עד שתגיע ארצה להמשך טיפול. אני מודה לגורמי משרד החוץ ונציגיו על המאמצים והעזרה ולחברת ביטוח מגדל, על ההירתמות המידית לסייע בהטסת משלחת מד"א עם מנות מרכיבי הדם לפרו".

כץ בת ה-22 מאושפזת מאושפזת זה כמה בימים בבית החולים בפרו אחר שהתגלה זיהום בדמה. ביום רביעי האחרון דיווח ד"ר מוזר על שיפור במצבה ושיבח את התגייסות הקהילה היהודית המקומית ואת הסיוע של הציבור בישראל. זאת, לאחר שבתחילת השבוע נרתמו גולשים רבים בניסיון להשיג לכץ תרומות טסיות דם.

(עדכון ראשון: 17:07)

מנות הדם הגיעו למטיילת זוהר כץ בפרו. מד"א
פרמדיקית מד"א יונת דסקל עם מנות הפלסמה/מד"א
מנות הדם הגיעו למטיילת זוהר כץ בפרו. מד"א
מתקבלים בפרו/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully