וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שיזרקו את הדם": אי ודאות בהגעת התרומות לישראלית המאושפזת בפרו

14.2.2017 / 0:12

מד"א הודיע שמטוס אמור להמריא לפרו כדי להטיס מנות ומרכיבי דם לזוהר כץ, המאושפזת במצב קשה בשל זיהום. אלא שבקונסוליית ישראל בפרו טוענים כי עדיין אין אישור ממשרד הבריאות המקומי

זהר כץ, מטיילת ישראלית שחלתה בפרו. פייסבוק, צילום מסך
זוהר כץ/צילום מסך, פייסבוק

ארגון מגן דוד אדום הודיע אמש (שני) כי מטוס עם ההמטולוג הבכיר של מד"א יצא בשעה 5:30 לפנות בוקר לפרו כדי להטיס מנות ומרכיבי דם לישראלית זוהר כץ, הסובלת מזיהום בדמה. אלא שבקונסוליית ישראל בפרו טוענים כי קבלת המנות לא תתאפשר מחר בשל תקנות משרד הבריאות הפרואני. זאת, בעוד שמצבה של אור מוסיף להיות קשה והיא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ.

"אני לא שמעתי על אישור של פרו להכניס את הדם", סיפרה אחותה, אור, בשיחה עם וואלה! NEWS. "הנציגים בפרו היו בקשר עם מד"א אבל עדיין לא נתנו להם אישור כניסה ואנחנו עדיין מחכים לו". לדבריה, "יש מצב גדול שברגע שהם יגיעו יזרקו להם את מנות הדם, אני בקשר תמידי עם סגנית השגריר ומחכה לעדכון ממנה".

גם בקונסוליה טענו דברים דומים. "זה לא יקרה מחר בבוקר בשעה 5:30 כי אנחנו צריכים לעבור בצינורות המקובלים", אמרה לימור שרמן, קונסולית ישראל בפרו. לדבריה, למשרד הבריאות הפרואני יש דרישה לקבל נתונים לגבי מנות הדם שמגיעות לכאן. "אני מניחה שזה ייקח עוד יום, זה לא מעכשיו לעכשיו, אני מאמינה שאנחנו נקבל את האישור, זה ייקח עוד טיפה זמן. למזלנו יש לנו את טיפת הזמן הזאת כי יש פה אנשים טובים שהגיעו לכאן ולימים הקרובים יש את המנות שהיא צריכה. רק צריך לפעול בתיאום עם הפרואנים ועל פי הפרוטוקול של המדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שכתבה אחותה של כץ, שחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהתקבל אישור מחברת התעופה, הודיע מד"א כי ההמטולוג הבכיר של מד"א, ד"ר אשר מוזר, יצא בשעה 05:30 בטיסה מנמל התעופה בן גוריון לפרו על מנת להביא את מנות הפלזמה לכץ. עוד נמסר כי שירותי הדם של מד"א ארזו אתמול באריזות מיוחדות עשרות מנות לטיפול, והן כעת ממתינות לאישור של משרד הבריאות הפרואני ושל בית החולים.

"אנחנו מנהלים מבצע מורכב ומתאמים את משלוח מנות ומרכיבי הדם יחד עם רופא המטולוג בכיר של מגן דוד אדום שיטוס לפרו ויסייע בכל מה שיידרש על מנת לתת לזהר את הטיפול הרפואי המיטבי ולהחזירה בהקדם האפשרי להמשך טיפול רפואי בארץ", אמר אלי בין מנכ"ל מד"א. "מדובר בנוהל לא פשוט הדורש אישורים רבים, וברגע שיתקבל האור הירוק מפרו אנחנו ערוכים לצאת לדרך. אני מאחל לזהר בריאות שלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

דודתה של זוהר: "רוצה להודות לכל האנשים ברשתות החברתיות"

לימור כץ, דודתה של זוהר, סיפרה על הציפייה וההמתנה לאישור מהרשויות בפרו להכניס את מנות הדם. "אחותי הגיעה יחד עם בתה הבכורה לפרו, הן בטיפול נמרץ והייתה שם התרגשות מאוד גדולה כשהן נפגשו. היא עדיין לא יצאה משם, ולכן אני לא יודעת מה מצבה של זוהר ואיך היא עברה את הלילה, אנחנו כרגע מחכים".

כץ ביקשה להודות לתמיכה הרבה שקיבלה המשפחה. "אני רוצה שאנשים יבינו שאנחנו בתחילתו של תהליך, אנחנו כל הזמן זקוקים לעזרה שם בלימה, ואני רוצה להודות לכל האנשים ברשתות החברתיות שלא מפסיקים לעזור ולפרסם ולשתף ולהביא אנשים מכל העולם כדי לעזור לזוהר לעבור את זה". היא הפנתה את הגולשים לעמוד "כולנו בשביל זוהר" כדי "להתעדכן ולשחרר את המשפחה מעומס טלפונים כי הם צריכים להתרכז עם זוהר, ואנחנו עושים את העבודה מהארץ".

מנות הפלזמה נארזו בצורה מיוחדת והוקפאו הקפאה של 80- מעלות שמאפשרת שמירה בטמפרטורה מתאימה בטיסה ומבטיחה שיגיעו באיכות הטובה ביותר לטיפול בחולה. גם אם לא יינתן האישור להגעת מנות הדם ימריא ד"ר מוזר לפנות בוקר לפרו על מנת לעמוד מקרוב על מצבה הרפואי ולסייע בכל שניתן. ד"ר מוזר יסייע גם בבדיקה הרפואית שתבדוק את האפשרות להטסתה של זהר חזרה לארץ כשהתיאומים נעשים בעזרת משרד החוץ, שגריר ישראל בפרו וצוותו ובסיוע מלא של חברת הביטוח "מגדל".

במד"א נמצאים בקשר עם בני המשפחה של זהר אשר שוהים בבית החולים ופעלו יחד עם שגריר ישראל בפרו ונציגיו לקשר את פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם של הארגון עם רופאי בית החולים בפרו על מנת לקבל את האישורים הדרושים. "בשירותי הדם של מד"א ישנן מספיק מנות דם מהסוג הנדרש. אנו נערכים למצב שאם יהיה צורך ויכולת לשלוח מנות נוספות נוכל לשלוח אותם ממלאי הפלזמה הקפואה שלנו כדי לטפל בזוהר. אנחנו כולנו מאחלים לה הרבה בריאות ומייחלים לשובה ארצה בריאה ושלמה", סיכמה פרופ' שנער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully