וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "שחררו אסירים פלסטינים - ותקבלו את השבויים שלכם"

מחמוד א-זהאר הגיב לדבריו של שר הביטחון ליברמן, לפיהם ישראל תקים נמל ושדה תעופה בעזה בתמורה לשחרור השבויים. "זו עסקת אסירים, אם היינו רוצים להפוך את עזה לסינגפור - היינו עושים זאת לבד", אמר

צילום: אתר מתאם הפעולות בשטחים, עריכה: ניב מעוז

אחד מבכירי חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, הגיב לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לגבי החזרת השבויים הישראלים והדגיש את פרטי העסקה האפשרית בין הצדדים. "שחררו את האסירים הפלסטינים ותקבלו את השבויים שלכם", אמר בשיחה עם העיתון "פלסטין אל-יום". לדבריו, יש לשחרר את "כל הלוחמים הגיבורים מכל הפלגים" הכלואים בישראל בתמורה לשחרור החיילים. "אכפת לנו מהאסירים שלנו יותר ממה שאכפת לכם מהחיילים שלכם".

עוד התייחס א-זהאר להצבת החזרת השבויים כתנאי להקמת נמל ימי ושדה תעופה. "זוהי עסקת אסירים, אם היינו רוצים להפוך את עזה לסינגפור, היינו עושים זאת במו ידינו. אנחנו לא צריכים טובות מאף אחד".

עוד בוואלה! NEWS:
"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"
להסתכל לחמאס בלבן של העין: לילה במארב על גבול עזה. צפו
קורצים לדמוקרטיה הגדולה בעולם: ישראל והודו מרחיבות את השת"פ הצבאי

ליברמן ביקר בצאלים, צפה בתרגיל מילואים וקיבל סקירה מהמפקדים. משרד הביטחון
"אנחנו יכולים מידית לייצר 40 אלף מקומות עבודה בעזה". ליברמן בתרגיל צבאי לצד הרמטכ"ל איזנקוט/משרד הביטחון

בריאיון שפורסם אתמול באתר החדש של היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים טען ליברמן כי "ברגע שחמאס יוותר על המנהרות ועל הרקטות, אנחנו נהיה הראשונים שנשקיע ונבנה להם גם נמל ימי, גם שדה תעופה, וגם אזור תעשיה גם בכרם שלום ובארז". הוא הוסיף כי "אנחנו יכולים מיידית לייצר כ-40 אלף מקומות עבודה לתושבי עזה, בהנחה שחמאס מוותר על הסעיף 'השמדת מדינת ישראל', מוותר על המנהרות, מוותר על הרקטות, וכמובן - וזה הדבר הראשון והחשוב - מחזיר את גופות חיילינו ואת האזרחים הנמצאים אצלו בשבי".

ליברמן הוסיף כי "נגזר עלינו לחיות פה ביחד בחלקת האדמה הקטנה הזאת, ולכן כדאי להפנים שחייבים לחפש דרכים לשתף פעולה ולא לריב". ליברמן טען כי "אנו רוצים דיאלוג ישיר עם הציבור הפלסטיני. אני מוכן לדבר איתם ישירות, לקבל מהם שאלות ולענות עליהן". הוא אף הוסיף בשפה הערבית, בפנייה לפלסטינים: "בואו נדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חבר הלשכה המדינית של החמאס, ד"ר מחמוד א-זהאר, מדבר בקהיר, 2009. AP
"אכפת לנו מהאסירים שלנו יותר משאכפת לכם מהחיילים שלכם". א-זהאר/AP

בהתייחס למתיחות בדרום בשבוע שעבר עקב אירועי הירי מעזה ותקיפות צה"ל בתגובה, אמר השר ליברמן כי לישראל אין שום כוונה ליזום מהלך צבאי. עם זאת, הבהיר השר כי "כל פרובוקציה תיתקל בתגובה עוצמתית. אני משתדל לנהל את ענייני הביטחון בעוצמה, באחריות ובשקט". לדבריו, "אנחנו אנשים פתוחים. אנחנו חייבים למצוא את הנוסחה הנכונה, שתאפשר לשני העמים לא רק להתקיים אלא גם לשגשג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully