וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: פירוז עזה והחזרת הישראלים, תמורת נמל ימי ושדה תעופה

16.2.2017 / 17:29

שר הביטחון טען שההתנחלויות "מעולם לא היו מחסום להסדר מדיני", ובמקום זאת יש להתמקד בשיתוף פעולה לשיפור "המצב הכלכלי המחפיר" של הפלסטינים. בריאיון לאתר החדש של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוסיף בערבית: "בואו נדבר"

צילום: אתר מתאם הפעולות בשטחים, עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון ליברמן התייחס ל"חוק ההסדרה" ולהשלכותיו על הרחבת הבנייה הישראלית בהתנחלויות בגדה המערבית, וטען בריאיון שפורסם היום (חמישי) באתר החדש של היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים כי "ההתיישבות מעולם לא הייתה מחסום להסדרים מדיניים או להסכמי השלום". לדבריו, הבעיה המרכזית ביחסים בין ישראל לפלסטינים אינה מדיניות ההתנחלויות, אלא "מצב כלכלי מחפיר, אבטלה, מצוקה והיעדר אופקים" – וישראל יכולה לסייע בכך.

"ברגע שחמאס יוותר על המנהרות ועל הרקטות, אנחנו נהיה הראשונים שנשקיע ונבנה להם גם נמל ימי, גם שדה תעופה, וגם אזור תעשיה גם בכרם שלום ובארז", אמר. "אנחנו יכולים מיידית לייצר כ-40 אלף מקומות עבודה לתושבי עזה, בהנחה שחמאס מוותר על הסעיף 'השמדת מדינת ישראל', מוותר על המנהרות, מוותר על הרקטות, וכמובן - וזה הדבר הראשון והחשוב - מחזיר את גופות חיילינו ואת האזרחים הנמצאים אצלו בשבי".

עוד בוואלה! NEWS:
להסתכל לחמאס בלבן של העין: לילה במארב על גבול עזה. צפו
תשובה לאיום הרחפנים: ניסוי מוצלח במערכת ליירוט מטרות אוויריות
ריבלין: "אסור להקצין השיח, לסמון אויבים מדומים ולרדוף אחריהם"

שר הביטחון אביגדור ליברמן. אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אתר רשמי
"להתמקד בנקודות שיש לגביהן הסכמה". ליברמן/אתר רשמי, אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים

"היציבות הכלכלית והצמיחה ביהודה ושומרון הן אינטרס גם של ישראל, ולכן בנושא הזה אנחנו פרטנרים", הבהיר שר הביטחון. לדבריו, "הבעיה המרכזית בינינו לבין ההנהגה הפלסטינית ברמאללה זה היעדר אמון מוחלט. הייתי מעדיף, קודם כל, להתמקד בנקודות שיש לגביהן הסכמה, ורק אחר כך לדון במה שאיננו מסכימים לגביו".

הוא הוסיף: "נגזר עלינו לחיות פה ביחד בחלקת האדמה הקטנה הזאת, ולכן כדאי להפנים שחייבים לחפש דרכים לשתף פעולה ולא לריב". ליברמן טען כי "אנו רוצים דיאלוג ישיר עם הציבור הפלסטיני. אני מוכן לדבר איתם ישירות, לקבל מהם שאלות ולענות עליהן". הוא אף הוסיף בשפה הערבית, בפנייה לפלסטינים: "בואו נדבר".

בהתייחס למתיחות בדרום בשבוע שעבר עקב אירועי הירי מעזה ותקיפות צה"ל בתגובה, אמר השר ליברמן כי לישראל אין שום כוונה ליזום מהלך צבאי. עם זאת, הבהיר השר כי "כל פרובוקציה תיתקל בתגובה עוצמתית. אני משתדל לנהל את ענייני הביטחון בעוצמה, באחריות ובשקט". לדבריו, "אנחנו אנשים פתוחים. אנחנו חייבים למצוא את הנוסחה הנכונה, שתאפשר לשני העמים לא רק להתקיים אלא גם לשגשג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully