וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפנטגון שוקל להמליץ על שליחת כוחות למלחמה בדאעש בסוריה

רשת CNN דיווחה כי משרד ההגנה שוקל לפרוס חיילים במדינה השסועה במטרה להרחיב את הלחימה בארגון הקיצוני. ממשל אובמה דחה אפשרות זו ושלח רק כוח סיוע מצומצם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

משרד ההגנה של ארצות הברית ימליץ על פריסת חיילים בסוריה במסגרת המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך דיווחה הערב (רביעי) רשת CNN. ממשלו של ברק אובמה דחה את הרעיון להציב חיילים קרביים במלחמת האזרחים בסוריה. לפי הדיווח, הפנטגון עדיין לא העביר את ההצעה לבית הלבן וזאת אחת מתוך כמה תכניות הנשקלות בנושא.

"ייתכן שיהיו כוחות סדירים בסוריה לתקופה מסוימת", מסר גורם ביטחוני. הוא הוסיף כי ההחלטה הסופית היא של הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ כבר הורה לשר ההגנה ג'יימס מאטיס להכין תכנית חדשה למלחמה הארגון עד לסוף החודש.

עד עתה, וושינגטון שלחה רק צוותים מצומצמים מיחידות מיוחדות המסייעים לארגוני מורדים הלוחמים בדאעש ולא משתתפים באופן פעיל בלחימה הקרקעית. הכוחות גם מתאמים בין המורדים לבין הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, המפציצה מהאוויר יעדים של דאעש בסוריה מאז ספטמבר 2014.

לא ברור אם התכנית גם תהיה מתואמת עם רוסיה, המסייעת למשטרו של בשאר אסד. הרודן עצמו אמר בשבוע שעבר כי כוחות אמריקניים יתקבלו בברכה אם המהלך יהיה מתואם עם דמשק. גם טורקיה שלחה כוחות לסוריה כדי להיאבק בדאעש, והיא תומכת בכוחות מורדים הפועלים נגד הארגון בצפון המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע בתקיפה אווירית של צבא עיראק
חיילים טורקים נהרגו בשוגג בתקיפה רוסית בסוריה; פוטין התנצל
ארה"ב חיסלה 80 לוחמי דאעש במתקפה אווירית בלוב

דונלד טראמפ הציג בקרוליינה הצפונית את ג'יימס מאטיס כשר ההגנה המיועד, 7 בדצמבר 2016. אי-פי, AP
שוקלים להרחיב את המאבק בדאעש. שר ההגנה מאטיס וטראמפ/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully