וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגלו לטובת ארדואן: גרמניה פשטה על דירות אימאמים הקשורים לטורקיה

אי-פי ורויטרס

15.2.2017 / 16:43

התביעה במדינה מסרה כי מטרת הפשיטות שבוצעו בשתי מדינות מחוז היא לאסוף ראיות, וכי לא בוצעו מעצרים. שר המשפטים אמר כי אנקרה הורתה להם לעקוב אחרי מתנגדיו של הנשיא ותומכיו של יריבו גולן

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרשויות בגרמניה פשטו היום (רביעי) על דירות השייכות לארבעה אימאמים החשודים בריגול אחרי מתנגדיו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ושל ממשלתו. התביעה הפדרלית מסרה כי מטרת הפשיטות במדינות המחוז נורדריין-וסטפאליה וריינלנד-פפאלץ הייתה לאסוף ראיות. לא בוצעו מעצרים.

הארבעה חשודים כי עקבו אחרי תומכיו של המטיף פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית ומואשם על ידי הרשויות בתכנון ניסיון ההפיכה ב-15 ביולי. הפשיטות עלולות להגביר את המתיחות בין גרמניה לטורקיה, הזקוקות לשיתוף פעולה זו של זו בשורת סוגיות, בהן המאבק בטרור האסלאמי ומשבר המהגרים באירופה.

לפי התביעה, הארבעה קשורים לאיגוד ארגוני התרבות הטורקיים-אסלאמיים, והם קיבלו הוראה לפעול ב-20 בספטמבר על ידי רשות הדת בטורקיה. שר המשפטים של גרמניה הייקו מאס אמר כי ארבעת האימאמים הם חברי ארגון "דיטיב", המפעיל את רשת המסגדים הגדולה ביותר בגרמניה המביאה אנשי דת מטורקיה שישרתו את הקהילה הטורקית בת שלושת מיליון התושבים החיים בגרמניה. "ההשפעה של טורקיה על הארגון ברורה. על הארגון להתבדל מאנקרה", מסר.

בחודש שעבר נפתחה חקירה סביב פעילות המודיעין הטורקי על אדמת גרמניה, אחרי שחבר פרלמנט הגיש תלונה כי עוקבים אחריו. גם אוסטריה חוקרת אם טורקיה מפעילה בשטחה רשת מודיעים העוקבים אחרי תומכיו של גולן דרך שגרירותה בווינה. טורקיה, מנגד, מאשימה את גרמניה בכך שהיא מאפשרת ללוחמי המחתרת הכורדית (PKK) ולחברי ארגון השמאל הרדיקלי DHKP-C לפעול משטחה ולתכנן מתקפות נגד טורקיה. בברלין דוחים טענות אלו בנחרצות.

לקריאה נוספת בנושא
מרקל לארדואן: "עשה הכול על מנת להגן על חופש העיתונות והדעה"
אלפי טורקים בגרמניה במפגן תמיכה בארדואן: "לא להפיכה"
באיחוד מודאגים מהמצב בטורקיה - שתוקפת את גרמניה: "תומכת בטרור"

פשיטה של משטרת גרמניה על מסגד בעיר פרנקפורט, 1 בפברואר 2017. AP
פשיטה של כוחות הביטחון על מסגד בפרנקפורט, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully